نیوژنراتور: سیستم تصفیه فاضلاب خانگی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، مردم در کشورهای پیشرفته ممکن است توجه زیادی به آنچه بعد از کشیدن فلاش تانک توالت رخ می دهد نداشته باشند، اما در کشورهای در حال توسعه این مساله جدی است. سیستمی به نام نیوژنراتور برای کمک به پالایش زیرساختار فاضلاب طراحی شده است که به عنوان یک واحد تصفیه فاضلاب کوچک عمل می کند و برای بازیابی انرژی، اب پاک و کود از فاضلاب استفاده می شود. این واحدها به زودی در آفریقای جنوبی نصب می شوند.

 

 

 

نیورژنراتور که توسط تیمی از مهندسان دانشگاه فلوریدای جنوبی طراحی و ابداع شده، پسماندها را فراوری و سه منبع مختلف تولید می کند. با اتصال به بلوک های توالت موجود، سیستم همچنین نیاز به اتصال تاسیسات به سیستم های فاضلاب را منتفی می کند.

 

 

 

ابتدا، ضایعات به یک بیوراکتور تغذیه می شود که در آنجا میکروارگانیسم های بی هوازی مواد جامد را تجزیه و بیوگاز تولید می کنند. این فرایند بدون نیاز به مواد شیمیایی یا تجهیزات هوادهی انجام می شود و متان ایجاد شده می تواند برای استفاده در پخت و پز، گرمایش یا تولید برق ایجاد شود.

 

 

 

پس، پسماند مایع به محفظه دیگر منتقل می شود که یک فیلتر غشایی میکروسکوپی، باکتری ها، ویروس ها و سایر مواد جامد باقیمانده را حذف می کند. آبی که از آن عبور می کند با کلر ضدعفونی می شود و با اینکهاحتمالاً آشامیدنی نیست اما به اندازه ای تمیز هست که برای فلاش تانک ها یا آبیاری محصولات استفاده شود.

 

 

 

در نهایت پسماند جامد می تواند برای ریزمغذی ها از جمله نیتروژن و فسفر بازیابی و برای کود محصولات و باغ ها استفاده شود.

 

 

اولین نسل بیوژنراتور سال گذشته در هند نصب شد و حال تیم USF با کسب کمک 1.14 میلیون دلاری از بنیاد بیل و ملیندا دو نسخه از سیستم را به دوربان آفریقای جنوبی برده است. یکی از نسخه ها که در هند نصب شده برای استفاده حداکثر 100 نفر در روز طراحی شده است، در حالی که دومی قابل استفاده برای 1000 نفر در روز می باشد.

 

 

 

هر دو مدل به بلوک های شستشوی جمعی – کانتینرهایی که با توالت ها، دوش ها و سینک ها مجهز شده اند – متصل می شوند. این تاسیسات توسط دولت آفریقای جنوبی برای خدمات رسانی به جوامع در حال توسعه ای که پیش از این دچار کمبود این سامانه حیاتی بوده اند نصب شده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;