پزشکان بدون مرز، محصور در شیشه

به گزارش تاسیسات نیوز، سطوح شیشه ای که با کلگتورهای خورشیدی دوجداره می شوند موادی قابل تغییر برای معماارن و طراحان هستند و تحقیق در این حوزه به صورت گسترده در حال انجام است. یک ساختمان جدید در جنوا به طور کامل از پیشرفت های اخیر برای پوشاندن یک فضای اداری در شیشه های رنگی فوتوولتاییک استفاده کرده و علاوه بر تامین سایه، بخشی از انرژی ساختمان را هم تولید می کند.

 

 

 

محققان در چند سال اخیر در حال آزمایش پیل های خورشیدی شفاف بوده اند. اینجا پایان بازی، ساخت پنل های خورشیدی است که می تواند به عنوان پنجره استفاده شده و تا حد زیادی سطح خارجی ساختمان را که می تواند برای تولید انرژی استفاده شود، افزایش می دهد.

 

 

فوتوولتاییک های رنگی که در ساختمان NGO بین المللی پزشکان بدون مرز استفاده شده شفافیت 40 درصدی را تقویت می کنند. هیچ صحبتی از راندمان پیل های خورشیدی نشده است، اما آنها همراه با یک سری پشت بامی و سیستم های زمین گرمایی، 72 درصد برق این مجموعه را تامین می کنند.

 

 

 

از آنجایی که پیل های خورشیدی را می توان در رنگ های مختلف با درجات نفوذ پذیری گوناگون تولید کرد، نما یک حس رنگی جذاب می دهد و در جای مناسب سایه خوبی هم تامین می کند.

 

 

 

در داخل هم مسیرهای احاطه شده با آلاچیق های نشیمن و محل های تجمع کوچک همراه با ایستگاه های کاری، اتاق های جلسات و کلاس های درس وجود دارد. ساحتمان 250 پرسنل را در خود جای می دهد و برای ترویج تعامل در برنامه های فرهنگی پزشکان بدون مرز طراحی شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;