پارک کاکتوس ، برنده جایزه معماری 2017 آمریکا + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، یک پایگاه نظامی متروکه در تایوان به پارک کاکتوس با چشم اندازی مملو از گلخانه های مختلف تبدیل شد. این جاذبه توریستی جدید که توسط شرکت معماری CCL طراحی شده، جایزه معماری 2017 آمریکا را به خود اختصاص داد.

 

 

 

 

این پایگاه نظامی از زمان جنگ جهانی دوم متروکه شده بود و زمین آن تا سال 2008 در اختیار گارد ساحلی قرار داشت. بعد از هفته سال برنامه ریزی و ساخت، این محل با عنوان پارک کاکتوس پمگ گینگان افتتاح شد.

 

 

 

هدف کلی پروژه، ترکیب مواد طبیعی و مصنوعی با تاکید بر تاریخچه محل و در عین حال حفظ منابع طبیعی، تنوع اکولوژیکی و پایداری زیست محیطی بود. پارک به دو بخش اصلی تقسیم می شود: یک سری گلخانه کاکتوس و یک دهکده هنری که همه با راهروها ، زمین های بزرگ و مناطق تفریحی به هم وصل می شوند.

 

 

 

مسیرهای عبور و مرور و ساختمان ها به دقت با نقش و نگارهای کاکتوسی ساخته و با خطوط کنگره ای با اهنگ های سبز و چوبی تزیین شده اند.

 

 

ویژگی های گلخانه های بزرگ کاکتوس، پنجره های بزرگ برای تهویه و دیوارهای بنایی بازالتی تطیین شده با طرح شبکه منشوری است.

 

 

گلخانه کاکتوس Echinocactus نیز شبیه گیاه طراحی شده است. این محل یک ساختمان شبیه خانه های اسکیموهاست که از فولاد خمیده پوشیده شده در پنل های سفید و شفاف در یک الگوی مثلثی شکل ساخته شده است. این پنل ها در روز نور طبیعی را می آورند و وقتی از داخل روشن شوند یک درخشش ملایم در شب ایجاد می کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;