نظام مهندسی، شهرداری و … در اجرا عقب هستند

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: ما در اجرای چیزهایی که یاد می گیریم مشکل داریم، سیستم اجرا از حوزه نظام مهندسی تا شهرداری ها مشکل دارد و متأسفانه در این حوزه یک مقدار عقب هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدحسن بازیار رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در نشست نهمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE9) اظهار کرد: این کنفرانس هر ۴ سال یکبار برگزار می شود و امسال هم از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این کنفرانس ۶ سخنران بین المللی خواهیم داشت، گفت: ۴۱۵ مقاله به دو صورت شفاهی و پوستری در این کنفرانس ارائه خواهد شد که در شاخه های مختلف زلزله شناسی است.
بازیار با بیان اینکه از همه کشورهای دنیا همچون آلمان، نروژ، آمریکا، انگلیس، سوئد، نیوزلند، چک، هند و … مقاله دریافت کرده ایم، گفت: تمرکز اصلی در این کنفرانس، حل مشکلات مرتبط با زلزله در کلانشهرها است.
رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی تأکید کرد: بحث اصلی نظام های مهندسی زلزله و اینکه در کشور با چه مشکلاتی مواجه هستیم، یکی از موضوعات کارگاهی اصلی در نهمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی است.
وی با تأکید بر اینکه زلزله یک مسأله مهم در حوزه اجتماعی است، افزود: در همین راستا از مسئولان رده بالای کشور در این کنفرانس دعوت شده اند.
وی با بیان اینکه در دو سه روز گذشته چند زلزله بالای ۴ ریشتر در کرمان و خراسان رضوی اتفاق افتاده، گفت: همیشه در کشور زلزله داریم منتها برخی توسط مردم احساس می شود و این نشانه تکامل زمین است.
بازیار در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره تعامل مدیران شهری با پژوهشگاه در حوزه ساخت و سازهای شهری و همچنین هشدارهای پژوهشگاه زلزله شناسی درباره در خصوص ساخت و ساز روی گسل ها، گفت: ما در بخش مهندسی زلزله یکی از کشورهای پیشرو و در رده هفتم تا دهم هستیم، یعنی حرف داریم و دیگران حرف ما را گوش می دهند، اما سوال اینجاست که چرا حین زلزله تلفات ما بالاست؟
وی ادامه داد: ما در اجرای چیزهایی که یاد می گیریم مشکل داریم، سیستم اجرا از حوزه نظام مهندسی تا شهرداری ها مشکل دارد و متأسفانه در این حوزه یک مقدار عقب هستیم.
رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی تصریح کرد: خوشبختانه این کنفرانس با همکاری مالی شهرداری و سازمان نظام مهندسی برگزار می شود و ما از هر دو ارگان در کنفرانس، سخنران داریم، اما خوب است که بعد از این موضوعات پیگیری شود.
وی گفت: زلزله سر پل ذهاب جامعه مهندسی را به یک باور جدید رساند که اگر استاندارها حتی ۳۰ تا ۴۰ درصد رعایت شود تلفات کمتری را در زلزله ها داریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;