افتتاح نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در ابهر

 در راستای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور، اولین نیروگاه برق خورشیدی ۷ مگاواتی استان زنجان در شهرستان ابهر با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح سه شنبه به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این نیروگاه برق خورشیدی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار، با ۲۰ هزار و ۸۰۰ عدد پنل خورشدی پلی کریستال، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هزینه‌ای بالغ بر ۶,۵ میلیون یورو در مدت زمان ۴ ماه احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
با بهره‌برداری از این نیروگاه، استان زنجان بیست و هفتمین استان در کشور است که در آن نیروگاه خورشیدی مگاواتی احداث شده است.
این نیروگاه با تولید بیش از ۱۱ گیگاوات ساعت انرژی بطور سالیانه، ضمن کمک به تامین تقاضا در ساعات پیک شبکه سراسری، قادر است مصرف سوخت‌های فسیلی را به میزان ۳/۹۵ میلیون مترمکعب کاهش دهد همچنین موجب صرفه جویی ۳ میلیون لیتری مصرف آب در سال، در فرآیند تولید برق کشور شده و مانع از انتشار ۹۵۹۸ تن گاز گلخانه‌ای می‌شود.
میزان اشتغال ایجاد شده در زمان ساخت این نیروگاه ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم بوده و بیش از ۱۰ نفر نیز به هنگام بهره‌برداری در این نیروگاه مشغول به کار می شوند.
شهرستان ابهر در ۹۰ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;