۱۶۷ هزار واحد حاصل طرح اقدام ملی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که با آغاز عملیات ساخت ١١٠ هزار واحد مسکونی در پنج استان کشور، مجموع خانه‌های ساخته شده در طرح اقدام ملی تا به امروز به ١۶٧ هزار واحد رسید.
 به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «محمد اسلامی» در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ١١٠ هزار واحد مسکونی در پنج استان کشور که در منطقه تهرانسر با حضور رییس جمهوری و مقامات استانی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم که تولید مسکن را برای جامعه هدف به جریانی پایدار تبدیل کنیم تا امید به خانه‌دار شدن مردم را در شهرهای بزرگ به زیر ۱۰ سال و در شهرهای کوچک به زیر سه سال برسانیم.
وزیر راه ادامه داد: تلاش دولت این است که دغدغه خانه‌دار شدن مردم کاهش و امید به خانه دار شدن مردم افزایش یابد.
اسلامی اضافه کرد: در برنامه تولید پایدار مسکن به دنبال ایجاد دو صحنه اعتماد سازی هستیم؛ نخست صحنه اعتماد سازی بین دولت و سازندگان مسکن (سرمایه گذاران) و دیگری اعتمادسازی بین مردم و سازندگان که مطمئن باشند خانه‌های با کیفیت و قوام را از سازندگان تحویل می‌گیرند.
وزیر راه به نقش برنامه تولید مسکن در اقتصاد اشاره کرد و گفت: برنامه تولید مسکن وضعیت اشتغال در این حوزه را ساماندهی می‌کند.
وی خبر داد که امروز ١١٠ هزار واحد مسکونی دیگر از طرح اقدام ملی اجرایی شد که با احتساب ۵٧ هزار واحد ساخته شده، مجموع خانه‌های ساخته شده در طرح اقدام ملی به ١۶٧ هزار واحد رسید.
قرار است در طرح اقدام ملی ۴٠٠ هزار واحد مسکونی ظرف دو سال در سراسر کشور ساخته شود.
اسلامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای این ١١٠ هزار واحد، ٣٠ هزار میلیارد تومان است که  ١٣٠ هزار اشتغال پایدار متاثر از اجرای این برنامه در کشور به وجود خواهد آمد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از تفاهم جدیدی با بانک مسکن خبر داد و گفت: تمامی افرادی که در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده‌اند به طرح اقدام ملی متصل می‌شوند و می‌توانند تسهیلات خود را برای خرید خانه از طرح اقدام ملی، به این بخش منتقل کنند.
اسلامی همچنین خبر داد که در مذاکره با بانک مرکزی مقرر شده است که ٢٠ درصد کل تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یابد.
اسلامی گفت: تجربه نشان داده است منابعی که بانک‌ها در بخش مسکن اختصاص داده‌اند صددرصد بازگشت داشته است و بر همین اساس توقع همکاری موسسات مالی و بانکی را برای اجرای این پروژه داریم.
گفتنی است در مراسم امروز در تهرانسر عملیات اجرایی ساخت پروژه مسکن یک هزار و ۵٠٠ واحدی تهرانسر نیز با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
این پروژه نیز قرار است در دو سال به صورت مشارکتی و حضور سرمایه گذاران ساخته شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;