نون و القلم و ما یسطرون

روح اله واصف – مدیرعامل و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا؛ همکاران عزیزم سلام و خدا قوت، قلم ودیعه بزرگ الهی بود که به انسان داده شد تا بنویسد تا مکتوب شود و برای تاریخ بماند. از همین رو بود که تمدن را با آثار مکتوب آن به رسمیت می‌شناسند. اگر خطی از قومی بماند آن را تمدن نام می‌نهند و برایش پرونده‌ای ویژه بازمی‌کنند. دانشمندانی تلاش می‌کنند تا خط‌ها را بخوانند تا بدانند که گذشتگان چه برای آن‌هانوشته‌اند و چه در ذهن داشته‌اند. قلم وسیله‌ای می‌شود فراتر از پرچم، فراتر از صنایع‌دستی و شاید فراتر از تاریخ!
قلم ودیعه بزرگ الهی بود که به انسان داده شد تا بنویسد تا مکتوب شود و برای تاریخ بماند. از همین رو بود که تمدن را با آثار مکتوب آن به رسمیت می‌شناسند. اگر خطی از قومی بماند آن را تمدن نام می‌نهند و برایش پرونده‌ای ویژه بازمی‌کنند. دانشمندانی تلاش می‌کنند تا خط‌ها را بخوانند تا بدانند که گذشتگان چه برای آن‌هانوشته‌اند و چه در ذهن داشته‌اند. قلم وسیله‌ای می‌شود فراتر از پرچم، فراتر از صنایع‌دستی و شاید فراتر از تاریخ!
قلم، کتاب و سواد معجزه آخرین پیامبر می‌شود. دیگر نیازی به عصا و مار و اژدها نیست. نیازی به زنده کردن مردگان نیست. حتی گفتگوی کودکی در گهواره. این قلم و آثار آن گویی معجزه‌ای بالاتر از هر حادثه دیگر است. قلم می‌تواند خود اژدها شود، دریا را بشکافد، از واژگان مرده زندگی بسازد و در دست هر کودک بی‌زبانی حرف بزند. قلم معجزه بزرگ انتهای تاریخ است.
قلم را اگر مقدس بدانیم یعنی دستی ناپاک نباید آن را لمس کند. قلم را اگر مقدس بدانیم یعنی نباید ناپاکی بیافریند. قلم را اگر مقدس بدانیم یعنی باید قدر ببیند و بر صدر نشیند.
قلم یادآور تعهد است. تعهدی به نام امضاء پای یک قرارداد. تعهدی به نام قرارداد پای یک قول و قرار. تعهدی به نام قول و قرار پای یک تصمیم بزرگ.
قلم تاریخ‌ساز است. نامه‌ای از علی بنده خدا به معاویه تاریخی است که پاک نخواهد شد. خاطرات روزنامه یک دولتمرد که با مرگ او فراموش نخواهد شد. تفکرات یک دانشمند که برای همیشه به نام او خواهد ماند.
از محمد فرستاده خدا به خسروپرویز! این قرارداد میان ایران است و دولت… . وصیت می‌کنم به کسی که او را بیش‌ازحد دوست می‌دارم: قلم می‌نویسد تا برای همیشه در تاریخ بماند.
روز قلم را تبریک می‌گویم به همه قلم به دستان. قلم داران مردی که بی‌وفایی‌های زمانه آن‌هارا در خود شکست ولی در هم نشکست!
روز قلم را به همکارانی تبریک می‌گویم که دلدارانه و از سر محبت نوشتند. به اساتیدی که از سر عشق برای تاسیسات نیوز نوشتند. برای آن‌که این آخرین پایگاه مکتوب علم و خبر برپا بماند.
روزتان مبارک صاحبان قلم!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;