نماینده اراک: عاملان حادثه پالایشگاه شازند شناسایی و با آنان برخورد قاطع انجام گیرد.

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از خبرگزاری ایرنا سناریوی گازگرفتگی در پالایشگاه شازند موجبات نگرانی را برای کارگران این پالایشگاه و نماینده مردم اراک فراهم کرده است.چه کسی مسئول است؟

عباس رجایی در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: تکرار 2 حادثه گاز گرفتگی در فاصله زمانی اندک از همدیگر در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، اعتراض های بسیاری را در پی داشته و نشانگر عدم مسوولیت پذیری در این پالایشگاه است.

در بیانیه آمده است: اتفاقات عملیات اروهال پالایشگاه شازند باعث داغدار شدن خانواده ها در استان مرکزی شده و وزارت نفت باید در قبال این اتفاقات به صورت شفاف پاسخگو باشد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اعمال دستورالعمل های حفاظتی و پدافند غیرعامل در صنایع بزرگ همانند پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و نیروگاه ها از حساسیت بالایی برخوردار است و در این مراکز باید امکانات، تجهیزات و وسایل حفاظتی و ایمنی به گونه ای پیش بینی شده باشد که در شرایط خاص از جمله تعمیرات اساسی ضریب اتفاق حوادث به کمترین سطح کاهش یافته و در صورت بروز، تبعات آن در حداقل باشد.

بیانیه می افزاید: چگونه است که وزارت نفت جمهوری اسلامی با این همه امکانات و تجهیزات و بودجه هایی که از محل فروش نفت و عواید آن در اختیار دارد، از ایجاد حداقل های ایمنی و بهداشتی در پالایشگاه شازند دریغ کرده و نتیجه آن در حوادث کاری برای کارگران است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مسوولان پالایشگاه شازند این واحد را سبز اعلام کرده اند در حالیکه قادر به رعایت حداقل های ممکن ایمنی در سیستم های خود نیستند و از پاسخگویی به مرگ خاموش کارگران به نوعی شانه خالی می کنند.

بیانیه می افزاید: کارگران مصدوم گازگرفتی پالایشگاه شازند، با اجازه رسمی سیستم های ایمنی و حفاظتی در محل ماموریت خود حاضر شده بودند و وزارت نفت به عنوان دستگاه مسوول باید پاسخ درستی را در این خصوص به مردم و افکار عمومی بدهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به عنوان نماینده مردم در خانه ملت از مسوولان وزارت نفت انتظار داریم تحرکات مناسبی در قبال 2 حادثه گازگرفتگی پالایشگاه شازند داشته باشند تا شاهد رخداد دردناک دیگر در این خصوص نباشیم.

در بخش پایانی این بیانیه ابراز امیدواری شده است وزارت نفت با قدرت به میدان آمده و علت حوادث پالایشگاه شازند را رصد کند و مسوولان خاطی در این بخش را شناسایی و با آن ها بصورت جدی برخورد کند.

هفتم اردیبهشت ماه امسال در جریان عملیات اورهال پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند پنج کارگر دچار گاز گرفتگی با سولفید هیدروژن شدند که پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک و پیگیری درمانی 2 مصدوم بهبود یافته و مرخص شدند و سه مصدوم که با دامنه شدید آسیب بافتی در کمای عمیق فرو رفته و در آی سی یو بستری بودند، جان سپردند.

در ظهر روز پانزدهم اردیبهشت ماه نیز در واحد آر.سی .دی این پالایشگاه حادثه مسمومیت دیگری با گاز ازت رخ داد که چهار نفر با دامنه شدید آسیب بافتی و چهار مصدوم با شدت کمتر به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک اعزام شدند و در زمان حاضر سه مصدوم در کمای عمیق به سر می برند.

مصدومان این حادثه از نیروهای پیمانکاری پالایشگاه بودند که در حال تخلیه کاتالیست از راکتور در واحد آر سی دی با گاز ازت دچار مسمومیت شدند.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;