پایان یافتن انحصار امریکا در فناوری سیالات حفاری چاههای نفتی

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، ایران فناوری سیالات حفاری چاه های نفتی را از چنگال انحصار آمریکا در آورد.

محمد سلیمانی عصر شنبه در مراسم رونمایی از فناوری سیالات حفاری میکروحباب های افرون های گازی در حاشیه نمایشگاه نفت اظهار داشت: این فناوری پس از برگزاری نمایشگاه صنعت نفت در یکی از میادین نفتی کشور آزمایش خواهد شد.

وی با تشریح عملکرد سیالات حفاری میکروحباب های افزون گازی اظهار داشت: چالش های بزرگ عملیات حفاری مانند هرزروی کامل، خوردگی، تمییزسازی دیواره های چاه، بهبود خواص رئولوژیکی و هزینه مصرفی در سیالات حفاری است ، این فناوری جدید با توانایی خاص خود در رفع این معضلات برآمده است.

سلیمانی با بیان اینکه با توسعه فناوری افزایه ها قادرند مقدار هرزروی گل به درون سازند را کنترل کنند، گفت: این فناوری برای میادینی که فشار آنها کاهش یافته کاربرد زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: برهمین اساس حفاری این نوع مخازن با مشکلات فنی و اقتصادی زیاد از جمله هرزروی های کنترل ناپذیر در شکاف ها و گیر لوله ها همراه است که توسعه این میدان ها را از لحاظ اقتصادی غیرسودآور می کنند.

رئیس طرح های پژوهش و فناوری تکنولوژی حفاری پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادست وزارت نفت افزود: افزایه ها هزینه های کاربرد سیالات حفاری در چاه ها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

فناوری سیالات حفاری میکروحباب های افرون های گازی توسط پژوهشگاه صنعت نفت کسب شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;