نجات از چنگال قاتل خاموش

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری 125، دو نفر از اعضای یک خانواده که درمنزل مسکونی خود درمعرض گاز گرفتگی قرار گرفته بود با هوشیاری پدر خانواده وحضور به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.



به دنبال تماس پدر یك خانواده مبنی بر نشت گاز منوكسید كربن در منزل وی و گاز گرفتگی همسر و دخترش، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 15 را روانه محل حادثه كرد.

 

 

 

اكبر فرهادی فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: درجریان این حادثه بر اثر نصب غیراصولی لوله خروجی آبگرمكن و نشت گاز منوكسید كربن در داخل فضای خانه، ساکنان این منزل دچار گاز گرفتگی و کاملا بیهوش شدند.

 

 

 

وی با اشاره به حضور دو نفر از ساکنان در خانه به هنگام انتشار گاز منوکسید کربن، تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با استفاده ازدستگاه گاز سنج به بررسی وسنجیدن درصد نشت گازسمی در این واحد مسکونی پرداختند كه با حجم بالایی از این گاز بسیار خطرناك مواجه شدند.

 

 

 

فرهادی ادامه داد: آنان بلافاصله مصدومین که یک زن 50 ساله و یک دختر22 ساله بود را به محیط باز انتقال دادند و آن دو را که هنوز علائم حیات داشتند برای ادامه درمان تحویل امدادگران اورژانس دادند.

 

 

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به فصل سرما وافزایش بکارگیری وسایل گرمایشی در منازل، لازم است شهروندان با استفاده از دودكش مناسب و اطمینان از باز بودن راه خروجی و یك بازدید و بررسی ساده از بروز این گونه حوادث جلوگیری کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;