نجات شهروندان از میان دود و آتش

به گزارش تاسیسات نیوز، با حضور به موقع آتش نشانان، سه نفر از اعضای یک خانواده از میان دود و آتش ساختمان مسکونی در شهرک قیامدشت نجات پیدا کردند.


پس از اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از یک منزل مسکونی در شهرک قیامدشت، خیابان آزادی، کوچه ی بیستم غربی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۷:۴۰ صبح امروز زنگ ایستگاه ۶۶ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۱۵ روانه ی محل حادثه شدند.


احمد ملک نژاد فرمانده ی آتش نشانان درباره ی این حادثه گفت: پس از رسیدن به محل حادثه، مشاهده شد که در یک منزل مسکونی در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه ی مسکونی به مساحت ۶۰ متر مربع آتش سوزی رخ داده و دود شدیدی از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید.


وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع گاز و برق ساختمان و ایمن سازی محل حادثه با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و کشیدن لوله آبدهی خود را به طبقه ی دوم رساندند و پس از باز کردن درب واحد مسکونی، مشغول مهار شعله های آتش شدند.


فرمانده ی آتش نشانان تصریح کرد: آتش نشانان با سرعت عمل خود موفق شدند شعله های آتش را مهار و از سرایت آن به دیگر قسمتهای ساختمان جلوگیری کردند که همزمان تیم نجات نیز با جستجو در طبقات موفق شدند سه نفر از اعضای یک خانواده(به ترتیب ۲، ۲۸و ۳۰ ساله) را که به علت دود شدید در واحد مسکونی خود گرفتار بودند را خارج کردند و برای ادامه ی مداوا تحویل عوامل اورژانس دادند.


ملک نژاد خاطر نشان ساخت: آتش نشانان پس از جستجوی کامل ساختمان و اطمینان از نبود ساکنین، پس از تخلیه ی دود ساختمان توسط فن فشار مثبت و ایمن سازی محل حادثه پس از ارائه تذکرات ایمنی به عملیات خود پایان دادند.


علت این حادثه توسط کارشناس منطقه در حال بررسی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;