نامه‌نگاری متولی صنعت برای بازنگری نرخ سی ان جی

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیرصنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری، خواستار بازنگری در قیمت «سی ان جی» شد در این نامه آمده؛ این نرخ باید ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت بنزین در میزان پیمایش یکسان باشد؛ در حالی که اکنون این نسبت ۴۰درصد است.




چندی پیش شاهرخ خسروانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که متوسط میزان مصرف بنزین از ابتدای امسال تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته و طبق آخرین آمار، میزان مصرف بنزین از ابتدای شهریور بیش از ۸۶ میلیون لیتر بوده است.





مدتی از اعلام این آمار و ارقام نگذشته بود که علی مهرابی، مدیر طرح گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد که در صورت عدم استفاده از سی ان جی، باتوجه به افزایش مصرف روزانه بنزین، ناچار باید واردات روزانه حدود ۲۰میلیون‌لیتر بنزین بیشتر تدارک دیده می‌شد که هزینه هنگفت را به بدنه اقتصاد کشور تحمیل می‌کرد.





در این میان، محمد شریعتمداری، طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری خواهان اصلاحاتی در این خصوص شده تا به کمک آن به رشد و رونق صنعت سی ان جی سرعت بخشد. یکی از بخش‌های این نامه شامل نحوه قیمت‌گذاری این حامل انرژی است.





به این ترتیب که قیمت عرضه سی ان جی در کشورهایی که مصرف آن متداول است حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نرخ بنزین در میزان پیمایش یکسان باشد. به گفته شریعتمداری، این نسبت در سال‌های اولیه راه‌اندازی این صنعت رعایت می‌شد که موجبات رشد و توسعه آن را نیز به همراه داشت.





وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال این نامه و درخواست اصلاح قیمت سی ان جی خبر از تکاپو و جدیت دولت در راستای اصلاح این صنعت و البته جلوگیری از واردات بنزین می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;