موزه تخصصی سرامیک در تهران افتتاح شد

موزه سرامیک فرزانه،  (۲۰ خرداد ماه) همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران و مدیرکل موزه‌های کشور و برخی از اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، پرهام جان فشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران ـ در مراسم افتتاحیه این موزه در سخنانی اظهار کرد: موزه سرامیک فرزانه نخستین موزه تخصصی سرامیک در ایران است که به طور خصوصی اداره می‌شود و مجموعه‌ای از آثار بانوی هنرمند لیلا فرزانه است که با گرته‌برداری از الگوهای کهن در طرح و ساخت این هنر بیان امروزی یافته است.

او ادامه داد: موزه تخصصی سرامیک می‌تواند محلی برای همفکری و الگوسازی معماران و طراحان باشد. سرامیک هنری برخاسته از دل صنایع‌دستی بوده و راز ماندگاری آن تولید کاربردی آن در تاریخ معماری ایران است، موضوعی که تمام هنرمندان صنایع‌دستی در تولید آثار هنری باید به آن توجه داشته باشند که در عین حفظ اصالت محصول تولیدات را به سمت کاربردی بودن سوق دهند.

لیلا فرزانه، هنرمند نیز در سخنانی اظهار کرد: این موزه با شعار «موزه‌ای برای زندگی» تلاش دارد تا با رویکردی برهم کنشی با مخاطب و به‌گونه‌ای رویدادمحور موکد نقش موثر موزه‌ها در زندگی افراد و همچنین جایگاه هنر و به طور اخص سرامیک در زندگی مدرن شهری باشد.

موزه سرامیک در محله نیاوران واقع شده و از ساعت ۹ الی ۱۸ امکان بازدید دارد.

منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;