معرفی زیباترین بام های تهران برای گردش و تفریح

تهران با توجه به  اینکه در یک منطقه ی کوهستانی واقع شده، دارای ارتفاعات بسیار زیادی است که به رشته کوه های البرز شهرت دارند.
به گزارش تاسیسات نیوز، کوهپایه های نزدیک به تهران و مناطق مرتفع آن که دسترسی و دید زیبایی به کل شهر تهران دارند را در سالهای اخیر به عنوان بام های تهران می‌شناسند. هرچند که همه ی شهر های ایران بام های مختص به خودشان را دارند که در واقع بلندترین نقاط آن شهر هستند. اما تهران بام های بسیار زیبا و متعددی دارد که محل شبگردی و تفریح بسیاری از جوانان در ایام مختلف سال است.
بام های تهران طرفداران خاص خودشان را دارند. بسیاری از مردم برای نرمش کردن و پیاده روی در شیب های تقریبا تند بام های تهران به آنها مراجعه می‌کنند و بسیاری دیگر در شبها که از بلندای این بام ها می‌توان منظره ای بسیار زیبا از کل شهر تهران را تماشا کرد به سراغ تماشای این بام ها می‌روند. در شب تماشای تهران از بلندای بام های مختلف تهران لذتی چند برابر دارد چرا که از آن ارتفاع روشنایی خانه هایی که از پنجره می‌تابد و نور چراغ های روشن در خیابان ها و ماشین های درحال عبور و مرور منظره ای جذاب و تماشایی خلق می‌کنند انگار که فرشی از نور در زیر پای شما گسترده شده است. به علاوه بام های تهران در فصل تابستان بسیار پر طرفدار ترند چرا که از جمله جاهای خنک تهران به شمار می‌روند بسیار مناسب گردش و تفریح در این فصل اند. در ادامه شمارا با بهترین بامهای ترهان آشنا خواهیم کرد.
۱.  بام تهران
بام تهران را می‌توان یکی از محبوب ترین بام های تهران دانست. بام تهران که در انتهای خیابان ولنجک تهران واقع شده است یکی از جذاب ترین بام های تهران است که پر از امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری است و بهترین مکان برای دورهمی های شبانه است. بام تهران یکی از بهترین نقاط تهران برای تماشای طلوع و غروب خورشید است به همین جهت در این دو زمان تعداد افراد زیادی را خواهید دید که به این بام مراجعه کرده اند و در سکوت این صحنه آرامش بخش را تماشا میکنند.
بام تهران علاوه بر مناظر زیبایی که در اختیار شما قرار می‌دهد دارای امکانات ویژه ای تفریحی و ورزشی نیز هست که بسیاری را به همین دلیل به سمت خود می‌کشد. از جمله امکانات بام تهران می‌توان به بانجی جامپینگ، سورتمه، سینما پنج بعدی، تله سیژ و اتاق فرار اشاره کرد. جالب است بدانید سورتمه ولنجک طولانی ترین سورتمه کشور است و طرفداران خاص خودش را دارد.
۲.  از دیگر بام های تهران که یکی از جاهای خنک تهران هم به شمار می‌رود بام نیاوران است. این بام در محله جماران واقع شده و یکی از زیباترین مناظر را به شما ارائه می‌دهد. در گذشته این بام بسیار دنج و ناشناخته بود اما بعدها که شهرت یافت محل بسیار خوبی برای دور همی های دوستانه و شبانه شده است. البته بعد از نیمه شب این بام به خلوت  ترین بام تهران تبدیل می‌شود که برای کسانی که به دنبال سکوت و آرامش اند بسیار مناسب است.
۳.  یکی دیگر از بام های تهران بام محک است. این بام در تهران، بزرگراه ارتش غرب، انتهای بلوار اوشان، بلوار جنت و بالاتر از بیمارستان محک واقع شده است. بام محک برخلاف بام های دیگر هیچ گونه امکانات تفریحی و ورزشی ندارد و تنها یک مسیر ماشین رو و یک مسیر پیاده روی دارد. منظره ی این بام هم مانند سایر بام های تهران بسیار جذاب و دیدنی است.
۴.  بام محلاتی نیز یکی دیگر از جاهای خنک تهران و یکی دیگر از بهترین بام های ایران است. اگر اهل پیاده روی های سنگین و کوه نوردی هستید، بام محلاتی می‌تواند بهترین بام تهران برای شما باشد. چرا که این بام در دامنه کوه های سوهانک و دارآباد قرار گرفته و تپه های طویل و پر شیبی دارد که می‌تواند برای یک پیاده روی طولانی و حتی مهتاب نوردی و تهرانگردی در شب بهترین بام باشد. از آنجایی که این بام در شهرک شهید محلاتی قرار دارد ممکن است طی بررسی هایی به شما اجازه عبور داده شود، بنابراین اگر با خانواده خود به این بام بروید احتمال اینکه از ورود شما جلوگیری شود بسیار کم است. بام محلاتی از خلوت ترین بام های تهران است که به دلیل درختان انبوهی که در نزدیکی اش قرار گرفته از های معتدل و مطبوعی نیز برخوردار است
۵.  بام تونل رسالت را شاید بتوان یکی از متفاوت ترین بام های تهران دانست. در این بام می‌توانید خودتان را غرق هیاهوی شهری ببینید و چرا که از روی آن می‌توانید تردد ماشین هایی ک از زیر تونل رسالت می‌گذرند را تماشا کنید و از حس و حال شهر تهران و تکاپوی روزانه مردم مختلف لذت ببرید. بام تونل رسالت یکی ز بهترین بام هایی است که باید در تهران گردی های خود به آن مراجعه کنید. برای رفتن به این بام باید وارد منطقه توانیر شوید و از آنجا خودتان را به پارک نظامی گنجوی برسانید.
منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;