مصالح غیراستاندارد معضل اصلی واحدهای مسکونی است

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه آپارتمان‌های بزک کرده و مصالح غیر استاندارد معضل اصلی واحدهای مسکونی است گفت: نقش مهندسین ناظر بسیار پر رنگ است و مهندسین اجرا مسئولیت سنگینی در خصوص رعایت استانداردها در واحدهای مسکونی بر عهده دارند.
به گزارش تاسیسات نیوز، داریوش اشکانی‌پور، بیان اینکه یکی از شاخصه‌های پیشرفتگی کشور افزایش میزان استانداردهاست و ۳۳ هزار استاندارد ملی تدوین شده است، اظهار کرد: ما قوانین زیادی داریم ولی کیفیت اجرای این قوانین مهم است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص استاندارد ماسک‌های مورد استفاده افزود: در حال حاضر استاندارد ماسک‌ها اجباری نیست بلکه تشویقی است و تا زمانیکه ماسک مشمول قانون استاندارد اجباری نشده مسئولیتی متوجه ما نیست.
مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به آتش سوزی‌های متعدد در استان بوسیله کپسول ال پی جی گفت: سیلندر این کپسول‌ها مشمول استاندارد اجباری است و احدهای سیلندر پر کنی‌ها تحت پوشش استاندارد هستند ولی سیلندر پر کنی‌های خرده فروش در حیطه وظایف استاندارد نیست.
اشکانی‌پور افزود: در تولید کالا و خدمات سلامت مردم خط قرمز ماست و تا تعطیلی واحد هم پیش می‌رویم.
وی با اشاره به اینکه تمام آسانسورهای عمومی سطح شهر در فرایند استاندارد سازی مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده پلاک‌های نصب شده در آسانسورها از استاندارد بودن این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان بر آشنایی مردم با حقوق شهروندی شأن تاکید کرد و اجرای طرح طاها را در راستای پاسخ گویی به این نیاز مهم دانست.
اشکانی‌پور با بیان اینکه آپارتمان‌های بزک کرده و مصالح غیر استاندارد معضل اصلی واحدهای مسکونی است یادآور شد: نقش مهندسین ناظر بسیار پر رنگ است و مهندسین اجرا مسئولیت سنگینی در خصوص رعایت استانداردها در واحدهای مسکونی بر عهده دارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;