مشکلات کولر گازی خود را بشناسید و رفع کنید

کولر گازی‌ها پس از مدتی استفاده نیاز به سرویس دارند و در صورتی که سرویس آن‌ها نادیده گرفته شود، موجب خرابی‌هایی می‌شود که شما را متحمل هزینه تعمیر و یا تعویض قطعات می‌کنند. البته گاهی عدم عملکرد دقیق کولر گازی به علت خرابی آن نیست و تنها تنظیمات آن به هم خورده است که در این حال با تنظیم صحیح، مجددا کولر گازی با قدرت اولیه به کار خواهد افتاد. برای عیب یابی کولر گازی لازم است با برخی مشکلات متداول که برای هر نوع برندی از کولر گازی اتفاق می‌افتد آشنا شوید.
به گزارش تاسیسات نیوز، کولر گازی دیگر مثل گذشته باد خنک نمی‌دهد که علت آن می‌تواند از کار افتادگی کمپرسور، نیاز به شارژ کردن مجدد گاز، خرابی برد الکترونیکی و یا تنظیم نادرست باشد.
هنگام استفاده از باد گرم کولر گازی، گرما به اندازه کافی نیست که علت آن اغلب تنظیم نادرست شیر برقی، سنسور‌های دما و یا عدم تنظیم درجه مناسب از طریق کنترل است.
چکه کردن آب از کولر گازی که دلایلی، چون کمبود گاز و نیاز به شارژ گاز، سوراخی و در برخی موارد پوسیدگی شلنگ یا حوضچه، ایجاد شکستگی یا گرفتگی در قسمت حوضچه دارد.
کولر گازی پس از روشن شدن سر و صدای زیادی می‌دهد که این امر به علت مشکل در فن، پروانه فن و یا بلیور فن ایجاد می‌شود.
کار نکردن کولر گازی نیز معمولا به علت مشکلاتی است که در سیستم برقی این دستگاه رخ می‌دهد و اغلب به علت معیوب بودن سه شاخه و یا سیم‌های ورودی رخ می‌دهد.
اگر کولر گازی هنگام کار کردن صدای ناهنجاری بدهد دلایلی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها: تنظیم نبودن محل نصب، شل بودن پیچ‌ها، برخورد پروانه‌ها با بدنه، خرابی لاستیک ضد لرزش و یا برخورد لوله‌ها به بدنه است.
در برخی مواقع وجود برفک موجب کاهش سرمایش کولر گازی می‌شود که معمولا با شارژ گاز درست می‌شود و در غیر این‌صورت به تمیز کردن لوله‌ها و صافی، تعمیر کمپرسور و یا تعویض لاستیک نیاز است.
کار نکردن دستگاه به همراه روشن نشدن چراغ‌ها اغلب به علت عدم اتصالات صحیح برقی و قطعی فیوز رخ می‌دهد، یا خرابی بردالکترونیکی موجب آن شده است؛ و مواردی این‌چنین که ممکن است علت‌های داخلی و یا خارجی داشته باشند.
اگر در عملکرد کولر گازی، شاهد اختلال بودید و یا تغییراتی را در میزان سرمایش و گرمایش آن احساس کردید بهتر است تا موضوع دشوارتر نشده، برای تعمیر کولر گازی خود فورا اقدام کنید.
چند نکته برای استفاده بهتر از کولر گازی
اگر از کولر گازی، استفاده می‌کنید برای استفاده بهینه از آن بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید. آگاهی از این نکات موجب افزایش طول عمر و کیفیت عملکرد کولر گازی خواهد شد.
محل نصب کولر گازی، خیلی مهم است چرا که برد این کولر‌ها معمولا بین ۵ تا ۱۰ متر است، بنابراین باید رو به روی محل نشستن نصب شود تا مستقیما هوای مطلوب را هدایت کند.
همان‌طور که می‌دانید هوای گرم درست زیر سقف انباشته می‌شود، لذا هنگام نصب باید به این نکته توجه داشت و کولر گازی، را در فاصله استاندارد با سقف نصب کرد.
اگر برای محیط‌های عمومی از کولر گازی، استفاده می‌کنید برای نصب آن ارتفاع را در نظر داشته باشید تا تهویه هوا، سرمایش و گرمایش به اندازه کافی صورت گیرد.
یکی از راه‌های افزایش قدرت کولر گازی، پاکسازی مرتب فیلتر‌های آن است که درون پنل جای گرفته‌اند.
غبار روبی سطح کویل نیز به افزایش راندمان کولر گازی، می‌انجامد.
استفاده از سایه‌بان بر روی پنل خارجی بسیار حائز اهمیت است، چرا که موجب کاهش میزان انرژی مصرفی شده و کیفیت خنکای دستگاه را نیز بهبود می‌بخشد.
بهتر است برای کیفیت بخشی به عملکرد کولر گازی، سالانه عایق لوله‌های بیرونی چک شود.
حواستان به شارژ گاز کولر گازی، باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;