مسئولیت حقوقی مهندسان با تعدیل بندهای قرارداد کم نمی شود

جلسه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان،  با سرپرستان کارگاه های ساختمانی شهر کرمان، برگزار شد. علیرضا گلستانی در این جلسه بر اهمیت حضور سرپرستان در هنگام کار تاکید کرد و از سرپرستان کارگاه ها و مهندسان خواست در هنگام کار، در محل حضور داشته باشند و موثر عمل کنند. وی همچنین مسئولیت های سرپرستان کارگاه ها را برشمرد و به چالش های موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت داشتن مسئول ایمنی برای کارگاه ضروری است و برگزاری دوره آموزش ایمنی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این جلسه، محمدجواد بنی اسدی بازرس سازمان، به مشکلاتی همچون حضور نداشتن سرپرست کارگاه در هنگام کار و رعایت نشدن استاندارهای ایمنی کار اشاره کرد و گفت هدف، رفع مشکلات است و این واحد در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می گیرد. وی همچنین اشاره کرد که واحد بازرسی از انجام شدن پروژه ها بوسیله مجری ذیصلاح استقبال می کند.
محسن نیکخواه دیگر بازرس سازمان نیز ضمن تاکید بر اهمیت انجام شدن پروژه بوسیله مجری ذیصلاح گفت اگر مهندسان سرپرست کارگاه،خود به قوانین عمل کنند، آنگاه می توانند از سازمان نظام مهندسی ساختمان انتظار حمایت داشته باشند، پس لازم است که مهندسان قبل از هرچیز وظایف خود را به خوبی بدانند.
نیما ابراهیمی دیگر بازرس حاضر در جلسه هم به چند نکته اشاره کرد. وی گفت اگر مهندسان مدیریت مالی پروژه را برعهده نگیرند، چیزی از بار مسئولیت آنان کم نمی کند. بعضی از مهندسان بخش هایی از قرارداد را حذف می کنند و هزینه آن را نیز دریافت نمی کنند، در حالی که مسئولیت حقوقی آن به جای خود باقی و متوجه مهندسان است. ابراهیمی همچنین بر گوشزد کردن به موقع نواقص نقشه ها و به موقع بودن مکاتبات و گزارش تخلف ها تاکید کرد. وی همچنین آشنایی مهندسان با مباحث مقررات ملی را مهم دانست و بر مطالعه مباحث از سوی مهندسان تاکید کرد.
در این دیدار، تعدادی از مهندسان سرپرست کارگاه نیز به بیان نظر خود پرداختند.
منبع نظام مهندسی کشوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;