مدیریت انرژی باید یکپارچه شود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، یک مقام مسئول در توانیر موضوعی مبنی بر یکپارچگی مدیریت انرژی در سطح جامعه را مطرح کرد.



 معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير بر ضرورت گسترش برنامه‌هاي مديريت مصرف در کشور تاکيد کرد و گفت: مديريت مصرف، اقتصادي‌ترين راهکار ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا در صنعت برق است.

 

 

عليرضا احمد يزدي، در جلسه تقدير از دست‌اندرکاران کاهش پيک بار شرکت توزيع نيروي برق استان فارس با اشاره به اين که مديريت مصرف يکي از ارکان اقتصاد مقاومتي است، ادامه داد: سفارش و تعاليم ديني در زمينه مصرف بهينه، محدوديت سوخت جهت تأمين انرژي، کاهش آثار زيان‌بار توليد انرژي الکتريکي و مصرف سوخت‌هاي فسيلي بر محيط زيست، افزايش بهره‌وري و توان مالي خانواده‌ها و حفظ انرژي براي نسل آينده ضرورت بهينه‌سازي مصرف برق را دو چندان کرده است.

 

 

وي چالش‌هاي فراروي بخش انرژي را دو عامل افزايش جمعيت و به دنبال آن افزايش مصرف انرژي و از سوي ديگر توسعه اقتصادي برشمرد و افزود: مديريت مصرف مهم‌ترين و اقتصادي‌ترين راهکار ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا در صنعت برق است؛ چرا که با اجراي راهکارهاي مديريت مصرف تأثير قابل توجهي در کاهش مصرف برق کشور حاصل مي‌شود.

 

 

معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير با بيان اين که افزايش مصرف انرژي آلودگي محيط زيست را به دنبال خواهد داشت، گفت: هر چقدر برق بيشتري مصرف شود، آلودگي محيط زيست هم چند برابر خواهد شد و هر اندازه انرژي بيشتري مصرف کنيم سلامتي خود و خانواده را به خطر انداخته‌ايم.

 

 

احمد يزدي فعاليت‌هاي انجام گرفته در شرکت توزيع برق فارس در جهت کاهش پيک بار و مديريت مصرف انرژي را بسيار مهم و تأثيرگذار توصيف کرد و بيان داشت: از جمله اقدام‌هاي مهم انجام شده در زمينه مديريت مصرف راه‌اندازي دبيرخانه مميزي متقاضيان برق در شرکت توزيع نيروي برق فارس است.

 

 

احمد يزدي در تشريح نحوه ارزيابي شرکت‌هاي توزيع نيروي برق سراسر کشور و امتيازدهي آنان گفت: شرکت‌هاي توزيع برق کشور به سه گروه تقسيم شدند که شامل شرکت‌هاي بزرگ و مراکز استان 15 شرکت، شرکت‌هاي متوسط 13 شرکت و شرکت‌هاي کوچک‌تر 11 شرکت بودند که شرکت توزيع نيروي برق استان فارس هم در گروه اول و هم در ميان 39 شرکت حائز مقام اول شد.

 

 

اين مقام مسوول تاکيد کرد: اگر چه دستيابي به اين مقام بسيار حائز اهميت است، اما مهم‌تر از آن، تلاش براي حفظ جايگاه و عنوان به‌دست آمده است که اميدواريم همچنان اين جايگاه در سال‌هاي بعد نيز حفظ شود.

 

در ادامه مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان فارس نيز اظهار داشت: در راستاي اقدام‌هاي کاهش پيک‌بار و مديريت سمت تقاضا در سال جاري اوج بار شبکه سراسري برق با همکاري مشترکان و با مديريت و تلاش مؤثر مجموعه همکاران صنعت برق در کشور حدود 2200 مگاوات کاهش يافت و اين شرکت توانست در مجموع با کسب 94.81 امتياز در ميان 39 شرکت توزيع نيروي برق کشور به بالاترين ميزان امتياز دست يافته و حائز مقام اول شود.

 

 

قنبري يادآور شد: همچنين اين شرکت با عملکرد 100 درصدي در ديگر فعاليت‌هاي بهره‌برداري و مشترکين موفق شد، در مجموع با تأثيرگذاري بيش از 121 مگاوات کاهش پيک در مقايسه با سهميه تعيين شده به ميزان 70 مگاوات توسط توانير عملکرد بسيار مثبتي در اين بخش ارائه نمايد.

 

 

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان فارس تصريح کرد: مجموع تمامي فعاليت‌ها سبب شد تا حداکثر بار شرکت در سال 94 به ميزان 1316 مگاوات ثبت شود که نسبت به پيک بار سال گذشته 17 مگاوات و نسبت به سهميه تعيين شده توسط شرکت توانير 64 مگاوات کاهش داشته است.

 

 

مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي فارس نيز گفت: تمامي تلاش‌ها و فعاليت‌ها سبب شد تا در فارس بتوانيم به شکل قابل قبولي وضعيت پيک را پشت سر گذاشته و تابستان بي‌دردسري را داشته باشيم.

 

 

عبدالعزيز کريمي نوبندگاني افزود: با مديريت مصرف علاوه بر جلوگيري از هزينه‌هاي جديد و گزاف از انتشار آلاينده‌هاي محيط زيست نيز جلوگيري مي‌شود.

 

 

وي اضافه کرد: مجموع اقداماتي که انجام گرفت سبب شد تا 200 مگاوات در پيک تابستان صرفه‌جويي کنيم و اگر چنين صرفه‌جويي انجام نمي‌گرفت، بايد نيروگاهي 300 مگاواتي تأسيس مي‌شد، اما؛ با اين ميزان صرفه‌جويي در حقيقت به مثابه اين است که يک نيروگاه مجازي تأسيس کرده باشيم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;