مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در قم ساخته می شود

فاضلاب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از احداث یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ایران در قم خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به قم ضمن بازدید از پروژه های بهره مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در این استان، گفت: برای موضوع استفاده از پساب در قم از تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده می شود.

 

حمیدرضا جانباز یادآور شد: با بهره گیری از این امکانات و اعتبارات یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های فاضلاب ایران در قم در حال احداث است.

 

وی با تاکید بر اینکه به منظور پایداری اقتصاد آب، باید یک طرح جامع برای استفاده از پساب داشته باشیم، گفت: در این زمینه باید هم از امکانات بخش خصوصی و هم از اعتبارات بانک توسعه اسلامی استفاده کنیم.

 

جانباز در بخش دیگری از سخنان خود چالشهای پیش روی آب قم در ماه های آینده را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به کاهش چشمگیر بارشها و روان آبها در حوزه آبریز این استان، افزود: علی رغم برخی مشکلات، با اقدامات انجام شده مشکل تامین آب قم مرتفع خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به حساسیت ویژه وزارت نیرو بر روی رفع مشکلات آب قم، گفت: تلاش شده است از منابع مختلف برای پایداری تامین آب شرب شهر و روستاهای قم استفاده شود.

 

وی موضوع تامین آب قم را از جمله مباحث بسیار جدی وزارت نیرو دانست و گفت: در همین راستا از سالهای پیش پروژه هایی برای تامین آب پایدار و با کیفیت مناسب برای استان قم تعریف شده است.

 

جانباز اهمیت آبرسانی به قم را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب به شهر قم گفت: با عنایت معظم له و موضوع استفاده از صندوق ذخیره ارزی یک خط انتقال آب به شهر قم تعریف شد که ثمرات بسیاری زیادی نیز داشت.

 

وی تکمیل رینگ شهر قم با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی را مورد توجه قرار داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: احداث مخازن و رینگ می تواند مدیریت بهینه را در توزیع آب در شهر قم به دنبال داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در خصوص تامین آب شهر قم حساس است، گفت: وزیر نیروی دولت یازدهم در نخستین روزهای کاری در این وزارتخانه با حضور مدیران آب قم مشکلات و چالش های آب این شهر را مورد بررسی قرار داد و جمع بندی خوبی در این خصوص انجام شد.

 

جانباز در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد آب را از مباحث مهم صنعت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: متاسفانه این موضوع به نوعی امکان مانور را در مواجه با مسائل و مشکلات از ما سلب کرده و چابکی شرکت ها را گرفته است.

 

وی با بیان اینکه آب با قیمت تمام شده بالایی در اختیار مشترکین قرار می گیرد، گفت: این در حالی است که تعرفه های آب بسیار پایین تر از قیمت تمام شده است که لازم است در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه البته تا اتمام سد کوچری و انتقال آب از این سد به قم EC آب تا حدودی دچار نوسان خواهد بود، افزود:این مشکلات با بهره برداری از سد کوچری به پایان خواهد رسید.

 

جانباز با اشاره به شبکه دوم آب شهر قم، آنرا به عنوان الگویی برای کشور طی 12 سال گذشته دانست و گفت: این شبکه که توانسته طی این سال ها آب شرب شهروندان محترم شهر قم را به صورت مطلوبی تامین کند باید همچنان فعال باشد تا ضمن در دسترس بودن آب برای مردم، به عنوان شبکه آبرسانی استراتژیک برای مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خط قرمز ما در وزارت نیرو توزیع آب غیرکیفی است، افزود: با وجود تمام مشکلات باید تلاش کنیم مسائل کیفی در خصوص آب شرب مردم چه در شهر ها و چه در روستاها به طور کامل رعایت شود.

پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;