متخصصان آب هلند تا یک ماه آینده راهی ایران می‌شوند

سفیر هلند در ایران گفت: با توجه به وقوع سیلاب‌های اخیر در ایران مقرر شده است تا یک ماه آینده هیاتی از متخصصان بخش آب هلند به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری دو کشور در بخش مدیریت آب و سیلاب راهی ایران شوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از وزارت نیرو، «ژاک ورنر» در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به اینکه این کشور بر خلاف ایران با مشکل پرآبی مواجه است، عنوان کرد: این مساله می‌تواند مبنای خوبی برای توسعه همکاری‌های دو طرف در زمینه مدیریت آب درشرایط خشکسالی و پرآبی باشد.
سفیر هلند در ایران افزود: یکی از مسائل مورد علاقه ما برای همکاری با ایران در زمینه مبحث تغییر اقلیم است تا ارتباطات دو کشور در این بخش موجب تبادل دانش و افزایش آگاهی طرفین شود.
ژاک ورنر با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کشور هلند زیرسطح دریا قرار داد، گفت: با توجه به اینکه هلند با چالش‌های فراوانی در بخش آب مواجه است، پیشرفت خوبی در بخش مدیریت آب داشته و به نوآوری‌های فراوانی در این زمینه دست پیدا کرده است که زمینه مناسبی برای تبادل اطلاعات و همکاری آبی ایران و هلند خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد صنعت آب هلند دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: کشور ما تجارب بسیاری خوبی در این بخش دارد که با توجه به عزم جدی ایران برای فعالیت در این حوزه علاقه‌مند همکاری در این زمینه و تبادل دانش و تجربیات با ایران هستیم.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;