کاهش یک درصد هدر رفت آب به ۱۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف خدمات مشترکان و نظارت بر کاهش هدر رفت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: برای کاهش هر یک درصد آب بدون درآمد در کشور نیاز به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «علی سیدزاده» امروز (دوشنبه) در کارگاه آموزشی بررسی هدر رفت آب که در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: سالانه اختصاص این اعتبار باید برای کاهش آب بدون در آمد هزینه شود.
وی ادامه داد: کار مطالعات علمی در باره هدر رفت آب از سال ۱۳۷۳ در کشور آغاز شد و در برنامه دوم توسعه ایجاد طرح ملی تحقیق، توسعه و بهسازی تاسیسات آب و تاسیس دفاتر آب به حساب نیامده مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف خدمات مشترکان و نظارت بر کاهش هدررفت آب شرکت آبفا افزود: از سال ۱۳۸۸ اقدام‌های عملی آغاز و برای ۱۴ هزار و۵۱۷ کیلومتر نشت‌یابی و رفع نشت انجام شد.
به گفته سیدزاده از سال ۸۸ تا ۹۷ نشت یابی و رفع نشت در یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۹۵ انشعاب انجام شد و در خطوط انتقال نیز برای ۵۳۶ کیلومتر صورت گرفت.
وی به انجام نشت‌یابی در ۱۳۲ مخزن در بازه زمانی ۸۸ تا ۹۷ اشاره کرد و گفت: همچنین دو هزار و ۷۰۸ کیلومتر نوسازی شبکه توزیع صورت گرفته است.
سید زاده خاطرنشان کرد: نوسازی و بازسازی انشعابات به میزان ۱۲۵ هزار و ۹۹۵ رشته و برای ۲۲۱ کیلومتر خطوطرانتقال این مهم انجام شده است.
وی تاکید کرد که اگر این اقدام‌ها صورت نمی‌گرفت، سالانه یک درصد به میزان هدر رفت آب در کشور اضافه می شد.
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف خدمات مشترکان و نظارت بر کاهش هدر رفت آب شرکت آب و فاضلاب کشور، میزان آب بدون درآمد را ۲۵درصد و میزان آب با درآمد را ۷۵درصد عنوان کرد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;