فصل آخر

روح الله واصف/سردبیر تاسیسات نیوز
همکاران عزیز سلام و خداقوت / سال به آخرین فصل خود رسید و طبیعت به انتهای انرژی خود! بسیاری از حیوانات و گیاهان به خواب رفتند و زمین در زیر لحافی سپید به بازسازی خود مشغول است.
دانه های فراوانی در این موقع کاشته می شوند و ریشه ها با وجود خواب گیاهان، غذا از زمین برمی گیرند و زمین مهربانانه ریشه ها و بسیاری از موجودات را در بستر گرم خود نگه می دارد تا در فصلی دیگر ذخایر این کره خاکی، به زندگی ادامه دهند. در کنار تمام این اتفاقات پیچیده که از چشم ما دور است، زمین آماده می شود تا در بهار بشکوفد و در تابستان روزی موجودات جهان را عرضه کند.
برای ما زمستان انتظاری سخت است تا به بهار برسیم؛ اما نباید فراموش کنیم که زمستان یک ربع از سال است. فراموشی این فرصت طلایی یعنی از دست دادن آخرین مهلت برای جبران عقب ماندگی های سالانه. پدیده ای در مدیریت زمان وجود دارد به نام ماشه آماده! فرض کنید که کسی تفنگی روی شقیقه شما گذاشته و دستش روی ماشه کشیده شده است. او از شما خواسته است که کاری را در چند دقیقه انجام دهید و در غیر این صورت ماشه را رها خواهد کرد! بدیهی است که شما تمام تلاش خود را می کنید که از مرگ نجات یابید. این عجله شما در انجام کار باعث انجام سریع کاری می شود که شاید در زمان غیر اضطرار ساعت ها طول می کشید. برای همه ما، بارها و بارها چنین اتفاقی افتاده است. وقتی باید به مسافرتی برویم و کارهای مهمی مانده است ناگهان در یک ساعت کوهی از کارها تمام می شود! کارهایی که ساعت ها و روزها مانده و روی هم تلمبار شده بود. می توانیم در زمستان با تمرین ماشه آماده کارهای باقیمانده سال را تمام کنیم.
برای کسانی که برنامه مدونی برای سال نداشته اند و یا یه دلایل مختلف از برنامه خود به شدت جامانده اند و حال در فکر رها کردن این فرصت آخر هستند می توان از یک قاعده ساده استفاده کرد: بازی از اول! خیلی ساده برنامه خود را از ابتدای زمستان شروع کنیم. چرا باید فکر کنیم بهار وقت شروع است؟ اتفاقاً با توجه به تعطیلی های طولانی ابتدای فصل، که به خاطر کرونا ظاهراً طولانی تر هم خواهد بود، می توانیم همین زمستان را و همین هفته را و همین امروز را شروع بدانیم و برنامه یک ساله ای براین مبنا بچینیم. با این برنامه تعطیلات بهار استراحتی مطبوع پس از تلاشی سخت خواهد بود!
انجام برنامه هایی چون خریدها، انعقاد قراردادهای کاری و پرداخت هزینه برای خدماتی چون آموزش در این فصل مقرون به صرفه تر خواهد بود؛ زیرا در کشور ما پس از بهار همه این هزینه ها با دستمزد جدید اعلامی توسط دولت و اصناف کارفرمایی و کارگری بیشتر خواهد شد.
فصل آخر فصل خواب بسیاری از موجودات عالم و کار مداوم زمین و خورشید است. ما باید تصمیم بگیریم کدام نقش را دوست تر داریم!
تابعد!
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;