فاصله گرفتن از مدیریت محلی و غیر یکپارچه

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در نخستین همایش تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی کارکنان صنعت آب و برق با ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و معرفی پروژه‌های برتر صنعت در حوزه فناوری اطلاعات است.





وی افزود: قرن 21 قرن اطلاعات است و اساس مدیریت در عصر جدید تکیه بر اطلاعات و توسعه دادن دولت الکترونیک است.





دائمی تصریح کرد: بحث یکپارچه‌سازی و کنترل و پایش مداوم اطلاعات از مشخصات استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی است، بنابراین ما ‌باید در امر خدمات‌رسانی در آب و برق از مدیریت محلی و غیریکپارچه فاصله بگیریم.





معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست هر کشوری بخواهد سهم قابل توجهی از اقتصاد جهان را داشته باشد، باید بتواند خود را به زیرساخت‌های مخابراتی و فناورانه پیشرفته مجهز ساخته و نهایت بهره‌برداری را از آن‌ها ببرد.





وی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک محور اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که دولت الکترونیک با مشخصه‌های شفافیت و سرعت بالا در ارائه اطلاعات و ارتباطات می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های اقتصادی و رفع فساد از نظام اقتصادی و بوروکراتیک کشور شود.





وی در ادامه با اشاره به محورهای همایش گفت: محورهای این همایش ارائه پنجره واحد خدمات الکترونیک صنعت آب و برق، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صنعت آب و برق، یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، ایمن‌سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات صنعت و شبکه‌های صنعتی است.





دائمی افزود: در حاشیه این سمینار کارگاه‌های آموزشی تخصصی با محورهای نگهداری و امنیت اطلاعات و ارتباطات، اینترنت و حملات سایبری، توسعه دولت الکترونیک، سیستم‌های یکپارچه و دیتاسنتر و شبکه‌های اطلاعاتی برگزار می‌شود.





وی تأکید کرد: ویژگی مهم آب و برق این است که بتواند در تمام لحظات برای کل جمعیت، خدمات با تاب‌آوری بالا ارائه دهد؛ برای ارائه چنین خدماتی به صورت مداوم و البته با تاب آوری بالا ‌باید خود را به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به‌ویژه در حوزه اطلاعات و ارتباطات مجهز کرد.





وی تصریح کرد: عدم تجهیز به فناوری‌های نوین باعث خواهد شد دیگران برای ما ضرب‌الأجل تعیین کنند.

 

 

 

منبع: ایلنا

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;