علائم کم شدن یا خالی شدن گاز کولر خودرو چیست؟

سالم بودن کولر خودرو در فصل‌های گرم سال، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اکثر افراد دوست دارند که در روزهای گرم، کولر را روشن کنند تا هوای خنک در خودرو جریان داشته باشد و از شدت گرفتن گرما در داخل ماشین جلوگیری کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از مشکلاتی که ممکن است هرکسی با آن مواجه شود، خالی شدن گاز کولر خودرو است که به سلامتی و عملکرد کولر آسیب می‌رساند. اما سؤالی که وجود دارد این است که از کجا باید بفهمیم گاز کولر خالی شده است یا اینکه مشکل از جای دیگری است؟ آیا همین که کولر باد گرم بدهد نشانه خالی شدن گاز کولر خودرو است؟
در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که علائم کم شدن یا خالی شدن گاز کولر خودرو چیست؟ و با هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا در فصل‌های گرم سال، به‌راحتی متوجه شوید که گاز کولر خالی شده است یا اینکه کولر خودروی شما مشکل دیگری دارد.
اگر متوجه شده‌اید که کولر خودروی شما به‌خوبی کار نمی‌کند و به خالی شدن گاز کولر ماشین مشکوک هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا این موضوع را به‌صورت کامل بررسی کنیم.
دلایل خالی شدن گاز کولر خودرو
علائم کم شدن یا خالی شدن گاز کولر خودرو چیست؟
معمولاً علائمی برای خالی شدن گاز کولر ماشین وجود دارند که با بررسی آنها می‌توانید متوجه شوید که مشکلی وجود دارد یا خیر. حواستان باید به این موضوع باشد که تمامی این علائم به‌صورت تقریبی هستند و برای بررسی بیشتر باید حتماً به یک شخص متخصص مراجعه کنید.
در ادامه با هم مهم‌ترین علائم تخلیه گاز کولر ماشین را بررسی خواهیم کرد و می‌توانید این علائم را در خودروی خودتان نیز بررسی کنید تا در نهایت بتوانید به‌راحتی مشکل را تشخیص دهید.
۱- کم شدن قدرت خنک‌کنندگی کولر:
اولین و رایج‌ترین علامت برای اینکه گاز کولر خودرو مشکل دارد، کم شدن قدرت خنک‌کنندگی کولر است. در این حالت کولر یا کلاً نمی‌تواند باد خنک را به داخل خودرو وارد کند یا باد وارد شده خیلی خنک نیست و نمی‌تواند هوای خودرو را عوض کند.
تولید هوای خنک در کولر، با فشرده کردن گاز کولر توسط کمپرسور انجام می‌شود و زمانی که گاز کولر خالی شده باشد یا کم باشد، کمپرسور نمی‌تواند به‌درستی هوای خنک را تولید کرده و به خودرو وارد کند؛ در نتیجه نمی‌توانید باد خنک را از کولر خودروی خودتان دریافت کنید.
البته این مشکل همان‌طور که گفتیم تقریبی است و احتمال دارد که به دلیل وجود مشکل در کانال‌کشی کولر نیز پیش بیاید؛ اما در اکثر اوقات، نشانه‌ای از خالی شدن کامل گاز کولر ماشین است.
نشانه‌های خراب بودن کولر خودرو
۲- وجود سروصدا در کولر:
در صورت سالم بودن کولر خودرو، شما هیچ سروصدایی جز صدای طبیعی کولر را نخواهید شنید؛ اما گاهی اوقات ممکن است سروصدای زیادی از کولر به گوشتان برسد که این موضوع نیز یکی از نشانه‌های تخلیه گاز کولر ماشین است.
در این حالت نیز باید از یک فرد متخصص بخواهید که کار بررسی کولر ماشین را برایتان انجام دهد تا سریع‌تر متوجه شوید که آیا نیاز به شارژ کولر خودرو دارید یا خیر. شما می‌توانید برای شارژ گاز کولر ماشین در محل و صرفه‌جویی در زمان خود، این کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا با بهترین هزینه و تجهیزات، این کار را برای شما انجام دهند.
۳- ضربه خوردن خودرو یا قطعات زیری آن:
برخی از قطعات مربوط به کولر در زیر خودرو وجود دارند و احتمال این موضوع زیاد است که در هنگام رفت‌وآمد، این قطعات دچار آسیب‌دیدگی و خوردگی شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.
آسیب‌دیدن و خوردگی قطعات کولر باعث می‌شود که گاز کولر به‌صورت کامل خالی شود. به همین دلیل اگر اخیراً ضربه‌هایی به خودروی شما وارد شده است یا تصادفی داشته‌اید، بهتر است قبل از استفاده از کولر، حتماً خودروی خودتان را چک کرده و بررسی کنید که مشکلی در سیستم خنک‌کننده خودرو وجود نداشته باشد.
میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟۹۰۰۰۲۰۲۱گرفتن قیمت
۴- تمام‌ شدن عمر مفید قطعات:
جالب است بدانید که گاز کولر نه فاسد می‌شود و نه از بین می‌رود، بلکه تنها دلیل تخلیه آن، وجود سوراخ یا نشتی است که احتمالاً در برخی قسمت‌های کولر مانند کمپرسور یا لوله‌های کولر وجود دارد.
بنابراین، خیلی مهم است که اگر خودروی شما قدیمی است، حتماً این موضوع را بررسی کنید تا بتوانید قطعات معیوب و دارای مشکل را شناسایی کرده و برای تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.
چون در غیر این صورت اگر شارژ گاز کولر را انجام دهید، مجدداً گاز کولر ماشین خالی می‌شود و همین مشکل را خواهید داشت.
شارژ گاز کولر خودرو
بهترین روش برای شارژ گاز کولر خودرو چیست؟
تا به اینجا در مورد خالی شدن گاز کولر خودرو صحبت کردیم و گفتیم که چه نشانه‌هایی برای این موضوع وجود دارند تا بتوانید به‌راحتی مشکل را شناسایی کرده و تشخیص دهید که کولر ماشین نیاز به شارژ گاز دارد یا خیر؟
شارژ گاز کولر خودرو، کاری مهم است که ممکن است چند ساعت از وقت شما را بگیرد. مخصوصاً اگر در فصل‌های گرم برای این کار اقدام کنید و خودرو را پیش افراد متخصص ببرید، احتمالاً سر مکانیک‌های حرفه‌ای خیلی شلوغ است و به‌راحتی نمی‌توانند به کار شما نیز رسیدگی کنند.
به همین خاطر بهترین روشی که می‌توانید استفاده کنید تا شارژ گاز کولر ماشین را انجام دهید، استفاده از خدمات شارژ گاز کولر خودرو در محل است که توسط تیم هوم سرویز انجام می‌شود. برای استفاده از این خدمات، شما می‌توانید ابتدا قیمت شارژ گاز کولر خودرو در محل را بررسی کنید و سپس برای انجام این کار تصمیم بگیرید. این خدمات کمک می‌کند که در زمان خودتان صرفه‌جویی کنید و به‌راحتی بدون نیاز به جابجایی خودرو، مشکل کولر خودروی خودتان را برطرف کنید.
همچنین اگر تشخیص دادید که بخش‌های دیگری از خودروی شما خراب هستند، می‌توانید از تیم مکانیک‌ سیار شبانه‌روزی هوم سرویز کمک بگیرید تا سریعاً مشکل را برطرف کنند تا بتوانید از خودروی خود به‌خوبی استفاده کنید.
تعمیر خودرو در محل
جمع‌بندی مطالب
در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که علائم کم شدن یا خالی شدن گاز کولر خودرو چیست؟ با هم بررسی کردیم که چطور می‌توانید تشخیص دهید گاز کولر خالی شده است یا خیر و همچنین گفتیم که بهترین روش برای شارژ گاز کولر ماشین چیست.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با نشانه‌های تخلیه گاز کولر خودرو آشنا شوید و تشخیص دهید که مشکل کولر خودروی شما چیست تا در نهایت این مشکل را سریعاً برطرف کرده و به‌راحتی از کولر خودروی خودتان در گرمای تابستان استفاده کنید.
از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو را در مجله هوم سرویز بخوانید و با روش‌های رفع بوی بد داخل خودرو آشنا شوید.
برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس آماده ارائه خدمات عالی مانند عیب‌یابی خودرو به شما عزیزان است تا کارهای خود را به‌سرعت انجام دهید و زندگی راحت‌تر و شیرین‌تری را تجربه کنی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;