ترخیص ماینرها منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد شد

ترخیص دستگاه‌های استخراج رمز ارزها منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد ایران در سامانه جامع امور گمرکی روی اظهار نامه مربوطه شد و وارد کنندگان این کالا ملزم به درج شماره سریال هر دستگاه با کامنت روی اظهارنامه در سامانه جامع گمرکی هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس بخشنامه سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و دفتر واردات گمرک، درباره دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر)، رعایت مقررات استاندارد اجباری، واردات دستگاه‌های استخراج رمز ارزها (ماینر) را نیز شامل می‌شود.
بر این اساس مقرر شده ترخیص دستگاه‌های استخراج رمز ارزها منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد ایران در سامانه جامع امور گمرکی روی اظهار نامه مربوطه باشد و وارد کنندگان این کالا ملزم به درج شماره سریال هر دستگاه با کامنت روی اظهارنامه در سامانه جامع گمرکی هستند.
همچنین ارزیابی فیزیکی محموله وارد شده اظهارنامه مستلزم بررسی و مطابقت انتخابی حداقل میزان ۵ درصد از شماره سریال‌های اعلامی وارد کننده با شماره سریال درج شده روی کالای اظهاری است و همچنین  اظهارنامه ماینرها در مسیر قرمز قرار گرفته و ارزیابی کالا باید صورت گیرد.
در این میان با توجه به ردیف (۳۵) بند (۶) فهرست کالاهای مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد از نظر برچسب انرژی، واردات دستگاه‌های استخراج رمز ارز با گرید پایین‌تر از A و B ممنوع است. بنابراین در هنگام ارزیابی کالای وارد شده ضمن دقت در نصب بر چسب مصرف انرژی روی کالا، به گرید برچسب مصرف انرژی کالای وارد شده توجه لازم و مراتب رویت بر چسب مصرف انرژی و گرید آن در گزارش ارزیابی درج شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;