پایان نمایش استیضاح با شاسی بلند گیت!

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: سریال استیضاح وزیر صمت سرانجام پس از رفت و برگشت های چندباره فاطمی امین و در آستانه استیضاح قرار گرفتن وی به پایان رسید و او نتوانست از شاسی بلند گیت سربلند بیرون بیاید . وزیر صمت با حضور نمایندگان موافق و مخالف استیضاح حتی با وعده تصویب واردات خودروهای کارکرده و سنگینی خبر اهدای خودروهای شاسی بلند به نمایندگان نتوانست سربلند بیرون آید و صندلی وزارت صمت را واگذار کرد. هر چند پایان استیضاح وزیر پایان خبر اهدای خودروهای شاسی بلند به نمایندگان در دولتی که خود را مفتخر به پاکدستی می داند نخواهد بود و به طور قطع به یقین باید به صورت شفاف صحت یا سقم این خبر مشخص شود.
واردات خودروهای کارکرده از جمله طرح هایی بود که با وجود موافقت و تعیین ردیف بودجه برای آن، در روزهای پایانی سال گذشته با آن مخالفت شد و وزیر صمت یکی از مخالفان سرسخت آن بود که البته تبدیل به  موافقان جدی آن در روزهای پیش از استیضاح تبدیل شد.
افزایش قیمت سرسام آور خودرو در روزهای آغازین سال جدید  با نمایش موافقت شورای قیمت گذاری و مخالفت وزارت صمت و سخنگوی دولت با آن، سرانجام با لطف مسئولان در سطوح مختلف به افزایش قیمت حدود ۳۰ درصدی ختم به خیر شد و نقدینگی ها مردم نیز همزمان با اجرای طرح ثبت نام در لیست انتظار خودرو جمع آوری شد تا با توجه به نرخ روز قیمت نهایی محصولات تعیین و عرضه نهایی شود. «خودرو» یکی از مقوله هایی است که در کنار چالش های بسیار مانند فولاد، نبود بستر مناسب برای واردات و صادرات و … تا کنون بارها وزیر صمت را در آستانه استیضاح قرار داده اما به الطاف و انحاء مختلف به جایی نرسیده است و در انتها حتی شاسی بلندها نیز شانسی برای وزیر صمت نیافرید و پای وزیر به مجلس باز شد.
خبر موافقت دولت با واردات خودرهای کارکرده به منظور خروج انحصار از خودروسازان داخلی ایده ای است که به نظر برخی از کارشناسان می تواند خودرو را از انحصار خارج کند و هچنین قیمت و کیفیت این محصول در بازار را نیز بهبود بخشد، طرحی که به گفته کارشناسان در روزهای اخیر دستاویزی برای نجات فاطمی امین از استیضاح مطرح شد تا باز هم در وقتی دیگر، شاید تصمیمی بهینه برای آن اتخاذ شود. کارشناسان معتقدند تغییر وزیر صمت به تنهایی نمی تواند سفینه به گل نشسته اقتصاد کشور با مدیریت نامطلوب و هزار تکه را به ساحل آرام برساند همانگونه که تغییر رئیس کل بانک مرکزی تنها با ایجاد شوکی به بازار ارز نتوانست تغییری آنچنان در این زمینه ایجاد کند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;