عقب ماندگی تجدیدپذیرهای ژاپن از دنیا

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر امور خارجه ژاپن می‌گوید که برنامه‌های صنعت انرژی تجدیدپذیر این کشور به دلیل اولویت‌هایی که ژاپن به حفظ وضعیت موجود داده است، از دنیا عقب مانده است.


کونو، در کنفرانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر در ابوظبی اعلام کرد که ژاپن می‌خواهد ۲۲ تا ۲۴ درصد از کل ترکیب انرژی خود را تا سال ۲۰۳۰ از انرژی‌های تجدیدپذیر به دست آورد در حالی که امروزه به طور متوسط این رقم در دنیا به ۲۴ درصد می‌رسد.
او گفت: این موضوع بسیار اسفناک است.


در نوامبر گذشته ژاپن اولین مزایده برق خورشیدی خود را با هدف کاهش هزینه‌ها در یکی از گران‌قیمت‌ترین کشورهای دنیا برای تولید برق از خورشید برگزار کرد.


بلومبرگ می‌گوید که محرک‌های دولت برای این نوع انرژی‌ها از سال ۲۰۱۲ و بعد از فاجعه فوکوشیما کاهش یافته است. حمایت‌های دولت که به اسم خرید تضمینی برق شناخته می‌شود سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار برای ژاپن هزینه در بر داشت و انتظار می‌رود این هزینه افزایش یابند.


ژاپن در تکنولوژی جدید صفحات خورشیدی با قابلیت پرینت پیشتاز است که ممکن است باعث شود در آینده هزینه تولید این صفحات کاهش یابد.


وزیر امور خارجه ژاپن گفته است که برای المیک ۲۰۲۰ توکیو، ژاپن برنامه‌هایی برای حمل و نقل، ذخیره‌سازی و مصرف هیدروژن تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن مورد نیاز برای حمل و نقل دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;