عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی با نظام مهندسی

در سفر استانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جمع اصحاب رسانه خراسان جنوبی حضور یافت.
 احمد خرم در این نشست خبری از سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان موسسه‌ غیر دولتی و غیرانتفاعی و بزرگترین سمن کشور و قاره آسیا یاد کرد و گفت: حدود ۶۰۰ هزار مهندس در حوزه عمران و شهرسازی، عضو این سازمان هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: جلب مشارکت حرفه‌ای در اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور، سازماندهی و ظارت بر ساخت و سازهای شهری، آموزش‌های مهارتی منطبق بر مسائل فنی‌ و اجرائی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهمترین اهداف سازمانی این موسسه است.
وی خاطرنشان کرد: ناهماهنگی دستگاه های دولتی، عدم وجود زیرساخت‌های قانونی و عدم حضور مجریان ذی‌صلاح در اجرای طرح‌های عمرانی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی سازمان نظام‌مهندسی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواستار هماهنگی وزارت و شهرسازی و شهرداری‌ها با این نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی شد و گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای ایجاد امنیت و آسایش مردم باید در دستور متولیان کار باشد.
مهندس خرم در ادامه اظهارداشت: در سال ۵۸ عمر مفید ساختمان در ایران ۳۰ سال بود که در حال حاضر این میزان به ۲۵ سال تقلیل یافته است.
وی بر توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه عمرانی و ساختمانی کشور تاکید و تصریح کرد: نه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم‌ و نه در راستای آشنایی‌ مردم با حقوق شهروندی و مطالبه‌کری دوره‌‌های آموزشی و ترویجی لازم را برگزار کرده‌ایم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین از عملکرد تعاونی‌های مسکن انتقاد کرد و گفت: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار با بهره‌گیری از افراد متخصص در ساخت‌وسازهای روستایی موفق عمل کرده است که می‌تواند الگو باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;