«نهضت ملی مسکن» فرصتی برای نظام مهندسی است

 قناعت، رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی، با بیان اینکه بر اساس برنامه دولت قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی – سالانه ۱۰ هزار واحد- در استان ساخته شود، خاطرنشان کرد: این طرح نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده عمیق تر از توان تخصصی نظام مهندسی است و این کار می تواند باعث پویایی این مجموعه شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد خرم در این دیدار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دو هزار و ۹۰۰ مهندس ساختمان دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر پروانه اشتغال دارند، از آمادگی این مجموعه برای همراهی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.
وی بر صنعتی سازی در طرح نهضت ملی مسکن در استان تأکید کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی می تواند به عنوان اولین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح نهضت ملی آغاز می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تأکید کرد: نظام مهندسی می تواند به عنوان مجری و کارگزار، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را به عهده بگیرد و کار را با بهترین کیفیت و مهندسی روز پیش ببرد.
همچنین دکتر قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این دیدار بر توجه به صنعتی سازی مسکن به عنوان کاری جدید در استان تأکید کرد و گفت: نظام مهندسی ساختمان و معاونت امور عمرانی استانداری باید موضوع صنعتی سازی مسکن را ویژه ببینند.
وی تصریح کرد: صنعتی سازی مسکن، کاری جدید و نو در حوزه ساختمان سازی است که باید در استان نیز جدی گرفته شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به رابطه عمیق و وسیع نظام مهندسی با معاونت امور عمرانی استانداری، این ارتباط را فرصتی برای استفاده از توان دو حوزه برای پیشرفت استان خواند.
دکتر قناعت با بیان اینکه بر اساس برنامه دولت قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی – سالانه ۱۰ هزار واحد- در استان ساخته شود، خاطرنشان کرد: این طرح نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده عمیق تر از توان تخصصی نظام مهندسی است و این کار می تواند باعث پویایی این مجموعه شود.
وی با تأکید بر نگاه ویژه معاونت امور عمرانی استانداری به سازمان نظام مهندسی ساختمان، متذکر شد: همین طرح نهضت ملی مسکن، بهترین فرصت برای عملیاتی کردن صنعتی سازی ساختمان ها در استان است.
در ادامه این دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی در طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان مطالبه استان مطرح کرد.
عباس زاده خاطرنشان کرد: در طول چهار سال و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می شود که از این تعداد ۲۲ هزار واحد در شهرها و ۱۸ هزار واحد در روستاها احداث خواهد شد.
به گفته وی، از موضوعاتی که در این خصوص مورد تأکید و توجه قرار خواهد داشت، موضوع صنعتی سازی مسکن است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری متذکر شد: استان این آمادگی را دارد که با کمک سازمان نظام مهندسی، موضوع صنعتی سازی ساختمان را در طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی نماید و به الگو و نمونه ای در کشور تبدیل شود.
عباس زاده تأکید کرد: مقاوم سازی، کاهش هزینه تمام شده و کوتاه تر شدن زمان احداث از مزایای صنعتی سازی ساختمان است که باید فرهنگ سازی شود.
وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده از توان مهندسین استان در صنعتی سازی مسکن و فرهنگ سازی این امر است، گفت: در این زمینه باید با همت سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی، حداقل یک سوم ظرفیت نظام مهندسی برای صنعتی سازی مسکن در استان بکارگیری شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، نظام مهندسی را از سازمان های تخصصی و توانمند کشور برشمرد و اظهار داشت: از مهمترین وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان، توجه و تأکید بر ساخت و سازهای قانونمند و درست در قالب مقررات ملی ساختمان است.
عباس زاده تأکید کرد: رعایت ضوابط حاکم بر مقررات ملی مسکن و شهرسازی، در مقایسه با سایر استان ها، در خراسان جنوبی بهتر رعایت شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;