طریقه پیدا کردن بهترین کارخانه فولاد در نزدیکی محل پروژه

با پیدا کردن یک کارخانه فولاد در نزدیکی پروژه می‌توان تا حد زیادی از هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل کاست؛ در این مقاله با بهترین کارخانه‌های اقصی نقاط ایران آشنا می‌شوید.
از جمله مهم‌ترین فاکتورها در زمان معین‌سازی بودجه لازم جهت خرید محصولات فولادی، هزینه‌ای است که به‌خاطر جابجایی کالای ارسال شده از محل کارخانه می‌پردازید. پس با این حساب، زمانی‌که شما بتوانید کارخانه فولادی خوبی را در نزدیکی پروژه خود پیدا کنید، تا حد قابل توجهی از هزینه حمل‌ونقل کم می‌شود.
گاهی اوقات، مجموعه‌های نزدیک به پروژه، معتبر نیستند و ممکن است محصولات بی‌کیفیت یا دارای مقاومت پایین به مشتریان تحویل بدهند؛ دراین‌صورت خرید از آن‌ها منطقی نیست و باید به‌سراغ کارخانه‌هایی رفت که محصولات معتبر تولید می‌کنند، حتی اگر از محل پروژه دور باشند.
در این گزارش لیستی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین کارخانه‌های واقع در مناطق مختلف کشور ارائه می‌دهیم که باتوجه به آن، می‌توانید بهترین مجتمع را برای سفارش مقاطع تخت و طویل فولادی انتخاب کنید.
محبوب‌ترین کارخانجات فولاد ایران در چه شهرهایی هستند؟
یکی از مزیت‌های ایران این است که کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد در سراسر کشور فعالیت دارند و تعداد آن‌ها هم بسیار زیاد است؛ بنابراین در اکثر نقاط کشور می‌توان یک مجموعه معتبر برای خرید این مقاطع پیدا کرد.
“کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد، در پیشرفت صنعت فولاد کشور تاثیر زیادی داشته‌اند. در ایران، به‌دلیل داشتن منابع معدنی فراوان، کارخانه‌های متعددی در حوزه فولاد احداث شده و محصولات متنوع فولادی را تولید می‌کنند. کارخانجات ذوب‌آهن و فولاد ممکن است از صفرتاصد مراحل تولید یک محصول را انجام دهند یا اینکه ممکن است برای تولید مقاطع فولادی مورد نظر خود، مواد اولیه را از سایر کارخانه‌ها خریداری کنند. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط انجمن جهانی فولاد، کشور ایران در سال ۲۰۲۱، بین ده کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان قرار گرفت، که این موفقیت را مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌های کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد است.”
در میان تولیدکننده‌های مختلف، مجتمع‌های فولادی اصفهان حرف اول را می‌زنند؛ بسیاری از افراد حرفه‌ای، هنگام خرید مقاطع فولادی، کارخانه ذوب آهن اصفهان را در اولویت اول خود قرار می‌‌دهند و تنها درصورتی به‌سراغ سایر تولیدکننده‌ها می‌روند که این مجموعه نتواند در زمان مورد نظرشان، محصولات را تولید کند و سفارششان را تحویل دهد. فولاد مبارکه اصفهان هم از دیگر مجموعه‌های معتبر در استان اصفهان است؛ اکثر افراد بدون درنظرگرفتن فاصله این کارخانه تا محل پروژه، محصولاتش را سفارش می‌دهند؛ چون به کیفیت آن اعتماد دارند.
تبریز، رشت و اهواز هم از دیگر شهرهایی هستند که مجتمع‌‌های فولادی معتبر در آن‌ها فعالیت می‌کنند.
لیست برترین کارخانجات شمال، جنوب، شرق، غرب ایران
 برای ارائه راهنمایی بهتر، در این بخش لیست مجموعه‌های تولیدکننده فولاد در قسمت‌های مختلف ایران را نام می‌بریم؛ همه این تولیدکننده‌ها محصولات باکیفیتی تولید و عرضه می‌کنند اما نرخ مقاطع در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین، بعد از اینکه نزدیک‌ترین کارخانه به پروژه خود را پیدا کردید، تازه‌ترین قیمت محصولات آن را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید هزینه‌ای که می‌پردازید، با بودجه‌ای که برآورد کرده‌اید، هماهنگی دارد.
بهترین تولیدکننده‌های مقاطع تخت و طویل در شمال کشور عبارتند از:
  • مجتمع فولاد میانه
  • شاهین بناب
  • ظفر بناب
  • مجموعه درپاد تبریز
  • امیر کبیر خزر
  • کارخانه آناهیتا
  • فایکو
  • کارخانه حسن رود
بهترین گروه‌های فعال در این حوزه که در جنوب کشور کار می‌کنند، عبارتند از:
  • مجتمع فولاد خوزستان
  • اکسین اهواز
  • کارخانه روهینا دزفول
  • کوثر اهواز
  • سیرجان حدید جنوب
  • فولاد سیرجان ایرانیان
 کارخانجات فولاد و ذوب‌آهن بسیاری در ایران وجود دارند که در این مقاله با بهترین آنها آشنا می شویم.
لیست بهترین مجتمع‌های فولاد در شرق کشور را در ادامه آورده‌ایم:
  • مجتمع فولاد خراسان (نیشابور)
  • شکفته مشهد
بهترین مجموعه‌های تولیدکننده این دسته از محصولات که در غرب کشور فعالیت می‌کنند، عبارتنداز:
  • گروه جهان فولاد غرب
  • کارخانه نورد فولاد کرمانشاه
مجموعه‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، به‌صورت تخصصی در حوزه تولید انواع مقاطع تخت و طویل فعالیت می‌کنند و در مرکز کشور واقع شده‌‌اند:
  • فولاد مبارکه اصفهان
  • ذوب آهن اصفهان
  • مجموعه احرامیان یزد
  • کارخانه فولاد بافق
  • سرمد ابرکوه یزد
  • کارخانه امیرکبیر کاشان
  • مجتمع تاراز
لیست تولیدکننده‌های معتبر فعال در نقاط مختلف ایران بیشتر از مواردی است که در بالا نام بردیم؛ نکته مهمی که باید به‌آن توجه داشته باشید این است که تعداد کارخانه‌ها در جنوب و جنوب غربی ایران کم‌تر از سایر نواحی است. بنابراین پروژه‌هایی که در این مناطق فعال هستند، باید آهن آلات مورد نیازشان را از مراکز دورتر تهیه کنند.
قیمت آهن در بازار و کارخانه، همواره نوسانات زیادی را تجربه می‌کند، ازاین‌رو بروزرسانی لیست قیمت انواع آهن آلات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید با در اختیار داشتن تغییرات قیمت روز آهن فروشندگان معتبر و مقایسه آن‌ها با یکدیگر بدون اتلاف هزینه بیشترین سود را از پروژه‌های خود داشته باشید.”
اگر در نزدیکی ما کارخانه فولادی وجود نداشت چطور به بهترین محصول فولادی دسترسی پیدا کنیم؟
درصورتی‌که هیچ کارخانه فولادی در نزدیکی محل پروژه شما وجود نداشت، باید به‌سراغ مجموعه‌هایی بروید که دور هستند اما مقاطعی با کیفیت بالا تولید می‌کنند. تولیدکننده‌هایی که در این گزارش نام بردیم، همگی جزو بهترین برندهای فعال در کشور هستند و مشتریانشان به آن‌ها اعتماد کامل دارند؛ در نتیجه اگر کارخانه‌ای به شما نزدیک نیست، می‌توانید محصولات گروه‌هایی که در لیست‌های بالا معرفی کردیم را سفارش دهید.
در صورتی که نتوانید کارخانه فولاد مناسبی در نزدیکی خود پیدا کنید می‌بایستی به دنبال کارخانه‌هایی باشید که دور هستند اما محصولات بسیار باکیفیتی ارائه می‌دهند.
در کنار مواردی که نام بردیم، ما در مجموعه گرفت لیستی از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع فولادی میانی را ارائه می‌دهیم و قیمت محصولات آن‌ها را نیز در سایت درج می‌کنیم. باتوجه به فهرست کارخانه‌های سایت گرفت و بررسی موقعیت مکانی آن‌ها، می‌توانید از مجموعه‌ای خرید کنید که هم تولیدات باکیفیتی دارد و هم نسبت به سایر کارخانه‌ها، نزدیک‌تر است.
سخن پایانی
در گزارشی که مطالعه کردید، لیستی از بهترین کارخانه‌های سرتاسر کشور وجود داشت و شما می‌توانید با استفاده از این لیست، برترین کارخانه‌های اقصی نقاط ایران را پیدا کنید. البته برای انتخاب، به اطلاعات بیشتری مانند لیست تولیدات و قیمت محصولات هر کارخانه هم نیاز خواهید داشت که در این گزارش مجالی برای پرداختن به آن‌ها نبود.
ما در سایت گرفت، مشخصات کامل گروه‌های تولیدکننده محصولات فولادی ثانویه را ارائه می‌دهیم، همچنین به‌روزترین جدول قیمت هر محصول را نیز در سایت درج می‌کنیم. با استفاده از اطلاعات موجود در این سایت، انتخاب بهترین کارخانه برای خرید مواد اولیه مورد نیاز برای پروژه‌هایتان، ساده‌تر خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات صنعتی می‌توانید به وب سایت گرفت مراجعه کنید.
gereft.com
آدرس: تهران، خیابان آزادی، روبروی دانشگاه شریف
شماره تماس: ۲۸۴۲۴۸۳۸-۰۲۱
ایمیل: info@gereft.com
تاریخ: ۲۲/۰۶/۱۴۰۱
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;