صدور پروانه های ساختمانی در نبود قوانین بازدارنده

به گزارش تاسیسات نیوز،  مرتضی یزدان شناس در جلسه شورای شهر بیرجند که با حضور دادستان مرکز استان برگزار شد، با بیان اینکه خیابان سردار شهید صیاد شیرازی در زمان بازگشایی از اقدامات راه و شهرسازی بوده است، اظهار داشت: اگر قرار بر تملک است باید راه و شهرسازی این اقدام را انجام دهد.
عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به این مهم که توسط شهرداری برای همه معارضین تهاتر و تعامل انجام و اسناد منتقل شده است، گفت: از آنجا که طرح از راه و شهرسازی بوده باید مسئولیت را پذیرفته و بارمالی به شهرداری تحمیل نکنند چراکه انجام این مهم درآمد زیادی از شهرداری را حبس می کند.
وی خواستار پیگیری این مهم توسط شهردار شد و افزود: به عنوان یکی از مطالبات مهم شهرداری، با توجه به این مهم که شهرداری در این زمینه هزینه پرداخت کرده و هزینه ای به شهر تحمیل شده است، راه و شهرسازی باید اراضی را به عنوان معوض و به صورت تهاتر در جای دیگر به شهرداری واگذار کند.
مهدی بهترین شهردار بیرجند با بیان اینکه در انجمن زندانیان به نیابت و با درنظر گرفتن نظر مثبت اعضا اقدامات انجام می شود، به اداره اجراییات اشاره کرد و گفت: اداره اجراییات شهرداری با ۴۵ نفر نیرو و با وسعت بیرجند قادر به کنترل روزانه همه امور نیست.
وی خواستار برخوردهای قضایی با تخلفات ساخت و ساز و پلمپ قضایی اینگونه ساخت و سازها شد و افزود: در گذشته دستور پلمپ برای تخلفات ساخت و سازها از سوی دستگاه قضا صادر می شد که مدتی است با استدلال اینکه از قوانین شهرداری استفاده کنید این مهم اجرایی نمی شود.
حجت الاسلام علی نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم پلمپ ساخت و سازهای غیرمجاز باعث هرج و مرج می شود، در این زمینه قول پیگیری داد و ابراز امیدواری کرد: برای رسیدن به نتیجه مثبت این مهم از طریق مراجع کشوری پیگیری می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر بیرجند هم به اغتشاشگران و جریانات اخیر اشاره کرد و به عنوان خواسته مردمی خواستار ورود دستگاه قضا و کنار گذاشتن مماشات و برخورد جدی با اغتشاشگران به خصوص لیدرها شد.
حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و تورم موجود در جامعه، خواستار کنترل قیمت‌ها، پیشگیری از گرانی و برخورد با احتکارگران و اخلال گران بازار و مسکن شد.
وی به دزدی و سرقت ها هم گریزی زد و گفت: مردم مدعی هستند سارقان به دستگاه قضا تحویل می شوند اما پس از مدتی آزاد می شوند که برای حل مشکل، نیاز به برخورد بازدارنده با این افراد شد.
حجت الاسلام محمد مهدی درخشی یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم خواستار تجدید نظر در حق وکالت ها و آزاد سازی زندانیان با ارقام پایین کمتر از سه میلیون تومان شد و گفت: با آزادسازی این زندانیان مبالغ جریمه را از خود زندانی دریافت کنید.
در ادامه عضو دیگری از شورای شهر با بیان اینکه بیرجند از سهم فروش نفت محروم است، با توجه به محرومیت بیرجند، برگشت اعتبارات با توجه به کمبود بودجه دولت گذشته، از ارگان ها اعتباراتی کسر و به مرکز برگشت داده می شود که این امر باعث افت کمیت و کیفیت خدمات دهی می شود.
علیرضا محمودی راد عضو دیگر شورای شهر بیرجند هم خواستار تعامل پزشکی قانونی با سیستم های بهداشتی، درمانی، راه اندازی کارگروه تجمعی زیر نطر دستگاه قضایی برای حل این مشکل، برگزاری جلسات  و دخیل کردن پزشکی قانونی در این مهم شد و گفت: اجرایی شدن این مهم بار مسائل بعدی برای بیماران و خانواده ها کمتر شود.
عضو دیگر شورا به تغییر کاربری ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود مخالفت شهرداری و شورا؛ در کمیسیون ماده ۵ شاهد تغییر کاربری ها هستیم.
ویدا ناصری افزود: ۲۷ هزار مترمربع از کاربری خدماتی به کاربری دیگری تغییر یافته است که این مهم در آینده مخاطرات و ناهماهنگی هایی ایجاد می کند.
نائب رئیس شورای شهر بیرجند هم به وجود ساختمان های ناایمن اشاره کرد و گفت: به علت نبود قوانین بازدارنده در نظام مهندسی، برای ساختمان ها پروانه صادر می شود در حالیکه ایمن نیستند.
فرید فروزانفر گریزی به حادثه پلاسکو و متروپل زد و افزود: با توجه به این مهم که این ساختمان ها احتمال ایجاد آسیب برای جان مردم دارد؛ باید نظارت جدی بر این ساختمان ها انجام شود.
عباس سروری عضو دیگر شورا هم ضمن گلایه مردم از مسکن ملی گفت: پرداخت سهم آورده ۸۰ میلیون تومانی و اقساط بالا در توان مردم نیست و این امر باعث شده بازار دلالان زیاد شده و واسطه ها امتیاز افراد را خریداری کنند.
رئیس شورای اسلامی بیرجند هم به تغییر کاربری ۲۷ هزار متر مربع از اراضی زعفرانیه و مهرشهر اشاره کرد و گفت: این اراضی کاربری ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی بوده که به مسکونی و تجاری تغییر کاربری شده است.
رضا حسنی صفت با بیان اینکه برخی دستگاهها اجازه ورود کارشناسان شهرداری را نمی دهند، به شرکت پخش فراورده های نفتی اشاره کرد و گفت: برای بازدید مخازن سوخت کارشناسان شهرداری و آتش نشانی بارها مراجعه کردند که متأسفانه اجازه ورود به آنها داده نشد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در خصوص مسکن ملی و سهم آورده و اقساط بالا گفت: پیگیری های زیادی انجام شده است و قرار شد وام از ۳۵۰ میلیون به ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و افراد سهم آورده کمتری پرداخت کنند.
حجت الاسلام علی نسائی زهان در خصوص وضعیت بازار گفت: بازار خراسان جنوبی نسبت به بازار دیگر نقاط کشور از وضعیت مطلوب تری برخوردار است و در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار دارد.
وی در خصوص سرقت گفت: خراسان جنوبی در زمینه سرقت رتبه ۳۱ را در کشور دارد و در این زمینه سخت گیری می کنیم.
وی از اقدامات انجام شده در زمان تصدی به ساماندهی اموال مصادر شده در بحث قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۹۲ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۶۷ میلیارد تومان عواید فروش اموال، وسایط نقلیه و… مصادره شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته با همکاری خیران بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۹ میلیارد تومان به خانواده زندانیان مساعدت شده است.
وی در زمینه برخورد قاطع با اغتشاشگران گفت: برای امنیت کشور با اغتشاشگران برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی خطاب به اعضای شورا گفت: شما نماینده مردم هستید و هرجا مشاهده کردید که قضات حق کسی را پایمال می کنند به من اطلاع دهید تا برای تحقق عدالت اجتماعی این مهم پیگیری شود.
وی از اصحاب رسانه خواست در برهه زمانی اخیر برای جلوگیری از ناامیدی و امیدوار کردن مردم قلم زده و اقدامات انجام شده را منعکس کنند.
وی با توجه به جریانات اخیر، احساس نا امنی را بدترین حس دانست که در کشور در حال شکل گیری است.
لازم به ذکر است عضو شورای بیرجند ضمن گلایه از معاون شهردار بیرجند گفت: در جلسه هفته گذشته در کمیسیون عمران یکی از معاونان شهردار بدون دعوت حضور پیدا کرده و لایحه ای را پیشنهاد دادند که با این لایحه ۱۲ نفر مخالف، ۲ نفر موافق و یک نفر رأی ممتنع داشت.
ویدا ناصری افزود: متأسفانه اخبار مربوط به جلسه به بیرون درز کرد و یکی از شهروندان با اعضای مخالف تماس گرفته و آن ها را مورد کم لطفی (تهمت، تهدید) قرار داده است تا جایی که اعضای کمیسیون عمران اعلام کردند در جلسات آتی کمسیون عمران شرکت نخواهند کرد.
وی از ریاست شورا درخواست پیگیری این مهم و موضوع را کرد و در ادامه رئیس شورای بیرجند هم خواستار ارائه کتبی مشکل شد و گفت: امکان دفاع معاون شهردار نیز در شورا وجود دارد.
در ادامه رئیس شورای بیرجند گفت:‌ با همراهی اعضای شورای شهرستان، رئیس شورای استان و … با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و از نزدیک مشکلات به ایشان منعکس شد در این دیدار سه موضوع و مشکل به استحضار نماینده ولی فیه رسید.
رضا حسنی صفت از نکات مطرح شده به خروج بیرجند از لیست محرومیت اشاره کرد و این مهم را باعث محرومیت بیشتر استان دانست.
وی از دیگر مطالب مطرح شده به تغییر کاربری ۲۷ هزار متر مربع اراضی زعفرانیه و مهرشهر با وجود نیاز به اراضی فرهنگی، ورزشی، خدماتی، آموزشی اشاره کرد و خواستار پیگیری این مهم شد و نماینده ولی فقیه در استان هم قول پیگیری موضوعات مطرح شده را دادند.
سرپرست اداره املاک شهرداری از اقدامات انجام شده از ابتدای امسال به انعقاد قرارداد با صنوف آلاینده به میزان ۶۵ فقره، تأمین اعتبار برای اراضی فاقد حصار، شناسایی زمین حاشیه میدان جانبازان و پیگیری و دریافت سند، صدور ۳۹ سند تک برگ و…اشاره کرد.
خدادوست پیگیری انتقال سند ۵۸ زمین با کاربری فضای سبز به شهرداری را از دیگر موارد پیگیری شده برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۷ قطعه به نام دولت صادر و اسناد به نام شهرداری منتقل شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;