شرایط کمک به آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام شد

با امضای دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، ‌آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ابلاغ شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ و در اجرای حکم مقرر در ماده واحده قانون نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هیئت وزیران در راستای نظام مند کردن این کمک ها و تأمین تجهیزات سازمان یاد شده با هدف ارتقای مهارت در کشور، آیین نامه اجرایی قانون مذکور را به تصویب رساند.
به موجب آیین نامه فوق، هدایا و کمک های نقدی اعطایی اهدا ­کنندگان به حساب خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی که به همین منظور به نام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افتتاح می شود، واریز می­گردد و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل صد درصد آن در قالب بودجه سنواتی به عنوان سایر منابع آن سازمان پس از درخواست وجه در اختیار سازمان مذکور قرار می گیرد تا براساس مفاد موافقت­نامه مبادله شده با سازمان برنامه و بودجه کشور و مطابق اهداف مورد نظر اهدا ­کننده هزینه گردد. رویدادهای مرتبط با هدایا و کمک ها براساس نظام حسابداری بخش عمومی در دفاتر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعمال حساب می شود.
همچنین در خصوص اموال غیرمنقول، قیمت منطقه ای (معاملاتی) موضوع ماده (۶۴) قانون مالیات ­های مستقیم و در مورد اموال منقول حداقل قیمت خرید آن ثبت شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) مبنای محاسبه قرار می گیرد.
کمک ها و هدایای نقدی که اشخاص حقیقی یا حقـوقی، محل مصـرف آن را تعیـین نکرده یـا هیچ گونه محدودیتی برای مصرف آن قائل نشده اند و صرفاً بـه منظـور کمـک بـه پیشبرد اهداف سازمان اهـدا مـی نماینـد، بـا تشـخیص رئـیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه های ساخت، توسعه و تجهیز مراکز و کارگاه های آموزشی، تأمین مواد اولیه و مصرفی آموزشی و آزمون های عملی و آزمون های مجازی با رعایت قوانین و مقررات مربوط و پس از مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور قابل استفاده می باشد.
هدایا و کمک های غیرنقدی اعطایی اهدا کنندگان به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شامل مواد مصرفی و غیر مصرفی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی، با موافقت و در صورت لزوم ذکر نام مورد نظر اهدا کنندگان، به عنوان اموال دولت ثبت و برای انجام وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رعایت ­نظر اهدا ­کننده و موازین شرعی مورد ‌استفاده قرار می گیرد.
همچنین هدایا و کمک های غیرنقدی (اعم از اموال منقول و غیرمنقـول) اهدا کنندگان می بایست به تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برسد. در صورتی که هدایای غیرنقدی قابلیت استفاده در گسترش و بهسازی مهارت آموزی نداشته باشند، سازمان مذکور می تواند با رعایت قوانین و مقررات نسبت به تبدیل به احسن نمودن و فروش اموال غیرمنقول اقدام نموده و وجوه حاصله را مطابق با مفاد این آیین نامه و پس از واریز به حساب موضوع ماده (۲) و با رعایت سایر قوانین و مقررات به مصرف رساند.
هدایا و کمک های نقدی و غیرنقدی اهدا کنندگان که با رعایت مقررات کامل این آیین نامه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اهدا می شود، در صورتی که سازمان تأییدیه منابع پرداختی و یا مبلغ تقویم شده هدایای غیرنقدی هر شخص در هر سال را حداکثر تا پایان اردیبهشت سال بعد به صورت سیستمی به سازمان امور مالیاتی ارسال نماید، با شرط مشخص بودن پرونده مالیاتی که می باید محاسبات تعیین درآمد مشمول مالیات هزینه های مزبور اعمال شود، هزینه قابل قبول مالیاتی سال پرداخت یا اهدا تلقی می گردد.
لازم به ذکر است، به موجب آیین نامه یاد شده، توسعه تشکیلات، استخدام افراد و پرداخت هزینه های مربوط به کارکنان از محل وجوه موضوع این آیین‎ نامه، ممنوع است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;