تولیددر و پنجره ها استاندارد ندارد

به دلیل نبود نظارت سازمان ملی استاندارد بر فعالیت واحدهای تولیدی، فعالیت تولیدکنندگان غیرمجاز در و پنجره UPVC (دوجداره) زیاد شده است. رئیس انجمن صنایع پروفیل UPVC در و پنجره ایران با بیان اینکه تولید انواع پروفیل در و پنجره در واحدهای مجاز، با نظارت سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود و استاندارد اجباری هم دارد، افزود: باید ملاحظات استاندارد و مشخصات فنی در تولید در و پنجره رعایت شود؛ اما عملکرد سازمان ملی استاندارد در مدیریت و نظارت ضعیف است و همین موضوع موجب می‌شود تولید کالاهای غیراستاندارد افزایش یابد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسین طوسی با اشاره به اینکه قیمت کالاهای غیراستاندارد با کالاهای استاندارد تفاوتی ندارند، گفت: به دلیل رعایت نکردن ضوابط تولید استاندارد، در واحدهای غیرمجاز، پروفیل‌‌هایی تولید می‌شود که استقامت، رنگ، شفافیت و کیفیت کافی را ندارند.
وی با بیان اینکه به‌طور کلی در تولید کالاهای غیر استاندارد از مواد اولیه ارزان‌قیمت استفاده می‌شود، اضافه کرد: از لحاظ وزنی، کالاهای غیراستاندارد وزن معمول و متعارفی ندارند در نتیجه ضخامت و استحکام‌شان کم می‌شود ضمن اینکه کالای غیراستاندارد عایق‌بندی لازم را هم ندارد.
طوسی گفت: واحدهای تولیدی در و پنجره UPVC به دلیل نداشتن مجوز فعالیت صنعتی و صنفی همچنین رعایت نکردن استاندارد‌ها، در و پنجره‌هایی تولید می‌کنند که کیفیت لازم را ندارد و باعث شده در این خصوص شکایت زیادی ثبت شود که قابلیت پیگیری هم ندارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;