سیستم سرمایش دو مرحله‎ای بهساز

به گزارش تاسیسات نیوز، نمونه اولیه این دستگاه در مدت شش ماه ساخته شده است که نسبت به مدل‎های مشابه داخلی و خارجی از ۴۲ درصد کاهش مصرف انرژی و ۳۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب برخوردار است.

 

 

 

 

مهدی خیرالدین مدیر شرکت دانش بنیان بهساز، طراحی سامانه هوشمند تشخیص دما در دو حالت تابستانه و زمستانه را از مزیت‎های این سوپر ایر واشر معرفی کرد و گفت: حسگرهای دمایی دستگاه در محیط نصب شده و با حساسیت یک درجه سانتی گراد به صورت خودکار راه اندازی و دمای محیط را متعادل می‎کند.

 

 

 

 

این مبتکر سمنانی گفت: برای کاربری تخصصی و آسان تر، قابلیت فیلتر هوای آلوده نیز به دستگاه اضافه شده است که قادر است با فیلترهای قابل تعویض کربن اکتیو برای حذف بو، فیلترهای ویژه ذرات ریز و فیلترهای مناسب محیط‎های ضد عفونی شده و اتاق‎های تمیز مراکز آزمایشگاهی هوای مطلوب تری ایجاد کند.

 

 

 

 

خیر الدین همچنین از نصب پمپ‎های دارای تصفیه آب در بخش سرمایشی این دستگاه خبر داد و افزود: بخش سرما ساز دستگاه در استان‎هایی که آب شهری دارای سختی بالاتری هستند نیز به خوبی کار می‎کند.





مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهساز (توسعه فناوری‎های سبز)، مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: این دستگاه بر اساس استانداردهای اروپا و با پروفیل‎های پرولم ساخته شده و علاوه بر آن بدنه این دستگاه به صورت ساندویچ پنل گالوانیزه با قابلیت عایق حرارتی طراحی شده است و شاسی آن نیز برای جلوگیری از پوسیدگی در محیط‎های خاص از آلومینیم است.

 

 

 

 

به گفته وی این دستگاه با سه درجه سنجش ۲۵، ۳۵ و ۵۰ هرتز کار سرمایش و گرمایش محیط‎های بزرگ نظیر سالن واحدهای صنعتی، سالن‎های همایش، سالن‎های پذیرایی و لابی هتل‎ها و حتی محیط‎های تخصصی بیمارستانی و آزمایشگاهی را انجام می‎دهد.

 

 

 

 

خیرالدین گفت: به منظور بازاریابی خارجی، در کنار طراحی و ساخت این دستگاه، اتاقک ویژه تست نیز طراحی و ساخته شده است که می‎تواند با شبیه سازی دما، رطوبت و دبی هوای شهرهای مختلف ایران و کشورهای دیگر در شرایط ایستا، بازخورد سرمایشی و گرمایشی دستگاه را برای ارائه به مشتریان در قالب جدول‎های تخصصی نشان دهد.

 

 

 

 

گفتنی است مهدی خیر الدین این دستگاه را با همکاری مازیار کاظمی به عنوان طراح قسمت مکانیکال و بهزاد دانایی به عنوان طراح بخش برق ساخته است و تا کنون علاوه بر نمونه اولیه، چهار دستگاه از آن در شهرک صنعتی و مجتمع‎های تجاری شهرهای سمنان، تهران و تبریز نصب و راه اندازی شده است و بازاریابی صادراتی آن در عراق و ترکیه در حال پیگیری است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;