طراحی و ساخت مته‎ها و تیغچه‎های رسوب زدایی

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت پویان قطعه خوزستان توانست بخش عمده‌ای از ملزومات کارخانجات آسیاب نیشکر همچون تیغچه‌های رسوب‌زدایی را تولید و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کند.

 

 

 

 

امیررضا بندری مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویان قطعه خوزستان به تولید قطعات آسیاب‌ها و قطعات صنعتی گفت: بخش قابل توجهی از قطعات و تجهیزات آسیاب‌های صنعتی مانند تیغه‌ها و پوشته‌های غلطک مورد استفاده در صنایع نیشکر و نیز قطعات صنعتی همچون انواع چرخ‌دنده‌ها، حلزونی پمپ‎ها و انواع پره‎های انواع پمپ، چدنی و استیل توسط این شرکت فناور تولید می‌شود.

 

 

 

 

این فعال فناور به طراحی و ساخت مته‌ها و تیغچه‌های رسوب زدایی اشاره کرد و افزود: این تیغه‌ها که در صنعت قند و نیشکر کربرد فراوان دارند، با حرکت دورانی درون تیوپ‌های تغلیظ شربت، رسوبات آهکی و معدنی را پاک کرده و بدنه‌های تبخیرکننده را آمادۀ بهره‌برداری می‌کنند.

 

 

 

 

وی با اشاره به رفع چالش واردات این تجهیز و جلوگیری از خروج ارز با تولید داخلی این محصول افزود: با توجه به تعرفه‌های گمرکی و مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، واردات این قطعه با مشکلات زیادی همراه است که تولید این قطعه در داخل کشور را از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه ساخته و نیز ضرورت اجرای این طرح با وجود چندین کارخانه نیشکر و چغندرقند در کشور توجیه‌پذیر می‌کند.

 

 

 

 

این فعال فناور طراحی و ساخت چرخ دنده‌های صنعتی و تعمیر و ساخت قطعات سبک و سنگین صنعت قند را در کنار تولید دستگاه‌های رسوب زدائی از دیگر توانمندی‌های این شرکت فناور برشمرد و افزود: این شرکت علاوه بر طراحی قطعات صنعتی کارخانجات و برای اولین بار در ایران به منظور دست یافتن به فناوری ساخت شیلنگ‌های انتقال نیرو تلاش کرده است.





بندری، به انجام پروژه‌های رسوب‌زدایی توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: رسوبات آهکی بویلرها، برج‎های خنک کننده، انواع مبدل‌ها کندانسورهای واحد پتروشیمی و همچنین پالایشگاه‎هاست و رسوبات معدنی بیشتر در اپراتورها و یا تبخیرکننده‎های صنایع نیشکری هیترها و پنهای طباخی پنهان می‌شوند که رفع این رسوبات توسط دستگاه‌های تولیدی این شرکت زدوده می‌شوند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;