ساخت دستگاه آنکوباتور سیار

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت اسطوره آذر صنعت توانسته است نمونه سیار انکوباتورهای آزمایشگاهی مجهز به سیستم کنترل رطوبت را با قابلیت نمونه‌گیری از تمامی نمونه‌های بیولوژیکی تولید و تجاری سازی کند.

 

 

 

 

محمدحسین اسلامی مدیرعامل شرکت مهندسی اسطوره آذر صنعت به توانمندی این شرکت در تولید آنکوباتورهای سیار گفت: دستگاه اَنکوباتور سیار یک مدل کوچک شده و قابل حمل دستگاه اَنکوباتور آزمایشگاه است که می‌تواند در آزمایشگاه‎های بیولوژی برای کشت و رشد دادن نمونه‎های زنده مانند سلول‎ها یا میکروب‎ها به کار می‎رود.

 

 

 

 

وی افزود: این وسیله با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن شرایطی مناسب برای رشد ارگانیسم‎های زنده فراهم می‌‎کند و به عنوان یکی از ابزارهای مهم در آزمایش‎های میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی و … به شمار می‌رود.

 

 

 

اسلامی با اشاره به توانمندی‌های این دستگاه مشابه نمونه آنکوباتور نصب شده در آزمایشگاه‌ها افزود: این دستگاه با برخورداری از قابلیت اَنکوباسیون تمام نمونه‌های بیولوژیکی و سلول زنده، نقل و انتقال این نمونه‎ها را در محیط اَنکوباسیون از محلی به محل دیگر امکان‌پذیر می‎سازد.

 

 

 

 

آنکوباتور سیار مدل (MIP) جهت انتقال انواع نمونه‎های آزمایشگاهی خصوصا نمونه اسپرم از محل نمونه‌گیری به آزمایشگاه طراحی شده است.

 

 

 

 

این فعال فناور به حل بسیاری از چالش‌های نمونه‌گیری به شیوه پیشین با کمک دستگاه آنکوباتور سیار اشاره کرد و گفت: با استفاده از این دستگاه، در محیطی کاملا آرام و عاری از استرس از شخص نمونه دهنده به روش طبیعی نمونه دریافت شده و به وسیله آنکوباتور سیار به آزمایشگاه مورد نظر انتقال می‌یابد که نمونه‌های حساس مانند اسپرم از آسیب‌های وارده در اثر استرس مصون خواهند بود.

 

 

 

 

اسلامی در ادامه گفت: این دستگاه با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری سخت افزاری و نرم افزاری طراحی و تولید شده است که ضمن دقت عمل بسیار بالا، با شارژ به وسیله برق شهری می‌تواند به مدت ۳ ساعت فعالیت کند.

 

 

 

 

این فعال فناور به طراحی دستگاه‌ها و ثبت دستگاه‌های آزمایشگاهی این حوزه افزود: بخشی از فعالیت‌های این شرکت به طراحی مدارات الکترونیکی و PCB و برنامه نویسی صنعتی میکرو کنترلر، طراحی سیستم‎های دیجیتال هدایت و کنترل و ربات‎های صنعتی و همچنین طراحی خطوط تولید و اتوماسیون واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط می‌شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;