سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل در انرژی‌های تجدیدپذیر

گوگل تصمیم گرفته است که ۱۵۰ میلیون دلار در زمینه توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی در سال‌های اخیر تلاش‌های مداوم و بی وقفه‌ای در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین کرده‌اند که از جمله مهم ترین غول های تکنولوژی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های آمریکایی اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون اشاره کرد.
شرکت گوگل پس از رونمایی از جدیدترین محصولاتش همچون گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴، از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر نیز خبر داده و سخن گفته است.
این خبر در حالی منتشر شده است که کمتر از یک ماه پیش، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون از اقدامات این غول تکنولوژی به منظور کاهش تولید و انتشار آلایندگی‌های کربن توسط این شرکت سخن گفته بود. حالا به نظر می رسد که نوبت به گوگل رسیده تا از طرح و برنامه‌های خود در این خصوص رونمایی کند تا به جهان نشان دهد که در راستای حفظ محیط زیست تلاش کرده و می‌خواهد با سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار، نقش پررنگ خود را ایفا کند.
به گفته برخی از تحلیلگران، گوگل با این سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری، تصمیم گرفته است که از سایر رقبای خود نیز سبقت بگیرد تا آنها حرفی برای رقابت با گوگل در این حوزه نداشته باشند.
اوسترلو، مدیر ارشد گوگل در این رویداد ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری کلان گوگل خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتری درباره این طرح ارائه نشده است اما در اینجا باید گفت که تمام کارهای این شرکت از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد از لحاظ تولید و انتشار گاز آلاینده کربن خنثی گزارش و اعلام شده است. همچنین از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون تمام انرژی موردنیاز گوگل توسط منابع تجدیدپذیر تامین می شود.
وی در ادامه گفت: در صورتی که کاربران به سمت و سوی خریداری و استفاده از محصولات توسعه داده شده توسط گوگل روی بیاورند، بدان معناست که تا حد زیادی سهم خود را در حفاظت از محیط زیست ایفا کرده‌اند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;