ساعت ۱۳ تا ۱۷ کاهش مصرف برق را حتماَ رعایت کنید

کارشناس مدیریت مصرف توانیر گفت: انتشار نقشه مصرف برق کشور، نشان می‌دهد وضعیت مصرف برق در بیشتر مناطق کشور در مرز رسیدن به منطقه قرمز قرار دارد.

به گزارش تاسیسات نیوز،  مصطفی نوری گفت: گلستان، مازندران، منطقه غرب مازندران، گیلان، شهر تبریز، سمنان، استان تهران، البرز، استان اصفهان و کلانشهر اصفهان، قم، استان مرکزی، خوزستان، اهواز، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در منطقه زرد قرار دارند.
وی با بیان اینکه نقشه مصرف برق کشور، نشان می‌دهد که هم اکنون شهر مشهد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد در منطقه قرمز یعنی میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار دارند گفت: هموطنان ساکن در این مناطق، تنها با ۵ درصد صرفه جویی در مصرف می‌توانند از ورود به منطقه قرمز پیشگیری کنند.
کارشناس مدیریت مصرف توانیر با تاکید براینکه ضروریست ساکنان استان‌هایی که مصرف آن‌ها قرمز است مقدار مصرف برق را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند ادامه داد: این مقدار کاهش مصرف برق، امکان تداوم تأمین برق پایدار را در این استان‌ها امکان پذیر خواهد کرد.
وی گفت: مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف در زمان اوج مصرف (پیک روزانه) که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده و کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.
نوری افزود: مشترکان با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف نقش بسزایی داشته باشند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;