سازمان ملی استاندارد ، اسناد خود را رایگان در اختیار عموم قرار می دهد

فراهم کردن دسترسی رایگان به استانداردها، کار بسیاری از شرکت هایی که مایل به تبدیل خط تولید خود برای ساخت تجهیزاتی هستند که مورد نیاز فوری می باشند را آسان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شیوع بیماری همه گیر COV ID-۱۹، کمیته استانداردسازی اروپا (CEN) و کمیته استانداردسازی الکتروتکنیک اروپا (CENELEC) را بر آن داشت تا با موافقت همه اعضای خود، مجموعه ای از استانداردهای اروپایی (ENs) در زمینه تجهیزات پزشکی و تجهیزات محافظتی شخصی را به صورت رایگان در دسترس قرار دهد.
هدف از این کار مقابله با کمبود شدید ماسک های محافظتی، دستکش ها و محصولاتی است که در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی با آن مواجه اند.
پس از عرضه رایگان استانداردهای اروپایی، موسسه استاندارد فرانسه (AFNOR) ابتکار عمل برای ارائه توصیه های مشترک و آسان کردن تولید سریع ماسک را به دست گرفت.
در اقدامی بی سابقه در اسپانیا نیز، صدها شرکت تلاش زیادی برای تولید مواد ضروری به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا دارند.
به منظور اطمینان از اینکه فرایند تولید با کیفیت، ایمنی و سرعت لازم همراه است و همچنین اطمینان از در دسترس بودن مواد اولیه، انجمن استانداردسازی اسپانیا (UNE) به صورت رایگان، استانداردهای فنی مختلفی را پیشنهاد می کند. این اسناد رویه های لازم برای تولید ماسک های جراحی، گان، دستمال، دستکش و دیگر لباس های محافظتی را توضیح می دهند.
فراهم کردن دسترسی رایگان به استانداردها، کار بسیاری از شرکت هایی که مایل به تبدیل خط تولید خود برای ساخت تجهیزاتی هستند که مورد نیاز فوری می باشند را آسان کرد.
این استانداردها صرفاً موردنیاز کاربران حرفه ای هستند.
این اقدامات اروپایی ها در حالی است که پیش از این سازمان ملی استاندارد ایران بیش از ۳۵ هزار استاندارد ملی را تدوین و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است.
 استانداردهای ملی ایران همه تولیدات، خدمات و همچنین تولید محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی را در بر می گیرد.
روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران بار دیگر با تقدیر از همبستگی ملت و تلاش کادر پزشکی و درمانی کشور و نیروهای خدوم امنیتی و بازرسان سازمان استاندارد، امید دارد، با بهبود بیماران و کنترل ویروس، روزهای خوبی پیش روی همه مردم باشد. وتوکل علی فهو حسبه
منبع دولت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;