احتمال ابتلا به کرونا را با اپلیکیشن «ماسک» بسنجید

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از مردم خواست تا با نصب اپلیکیشن «ماسک» به کاهش قربانیان ویروس کرونا در کشور کمک کنند.
به گزارش پایگاه  خبری تاسیسات نیوز، به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت با  بیان اینکه «ماسک» اپلیکیشنی رایگان، غیرانتفاعی و مورد تایید وزارت بهداشت است که توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف بدون هیچگونه مقاصد تجاری برای شکست زنجیره‌های انتقال ویروس کرونا در کشور تهیه شده است، گفت: این نرم‌افزار مطابق با دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی تولید شده و بسیار مورد تاکید این سازمان جهانی است و به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.
به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان این اپلیکیشن را در تلفن‌های همراه خود نصب کرده‌اند و در کافه بازار موفق به کسب امتیاز ۴ از ۵ شده که نشان دهنده اعتماد مردم به این سامانه است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: اگر امروز می‌بینیم که چین و کره جنوبی به الگوهای موفقی در زمینه مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده‌اند، بخش بزرگی از آن مدیون بهره‌گیری این کشورها از ابزارهای فناورانه نظیر چنین اپلیکیشن‌هایی است.
وی با تاکید بر اینکه امروز با کمک فناوری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور همه بحران‌ها قابل کنترل است، به ویژگی‌های اپلیکیشن «ماسک» اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کرده و استفاده از آن بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. با استفاده از این نرم‌افزار مردم می‌توانند نقشه ابتلا به کرونا در شهر و محله زندگی خود مشاهده کنند تا اگر در صورت اضطرار قصد تردد در سطح شهر را دارند از مناطق آلوده مطلع شده و از آنجا دوری کنند.
وحدت افزود: مردم همچنین می‌توانند با پاسخ منظم به سوالات نرم‌افزار «ماسک»، احتمال ابتلای خود و خانواده‌شان به کرونا را بسنجند. در این اپلیکیشن‌ مردم همچنین می‌توانند در جریان آخرین اخبار و توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا قرار بگیرند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر مردمی بودن این سامانه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حمایت مادی صندوق می‌توانست شامل این فناوران شود اما آنها ترجیح دادند که مانند سایر اقشار جامعه به صورت خودجوش اقدام به تولید ماسک و لباس برای پرستاران می کنند کاملا به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مالی، این سامانه را طراحی و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.
وی ادامه داد: بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی تصمیم گرفت که حمایت‌های خود به صورت معنوی به شکل اطلاع رسانی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی انجام دهد.
دکتر وحدت تصریح کرد: فناوران و پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف در تلاشند که بر اساس اطلاعاتی که از این سامانه به دست می آورند، بتوانند داده‌های خوبی را در جهت پیشگیری از کرونا در اختیار مردم قرار دهند. همچنین بزودی بیمارستان‌ها و مراکزی که اقدام به پذیرش بیمار می‌کنند به اپلیکیشن اضافه خواهد شد و نسخه IOS نیز بزودی در دسترس قرار می گیرد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس مصوبه آخرین جلسه هیات عامل این صندوق در سال ۹۸، مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تولید اقلام و محصولات مقابله با ویروس کرونا به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تخصیص یافته است، اظهار کرد: ما پیشتر نیز طی فراخوانی از این شرکت‌ها خواسته بودیم اگر در زمینه تولید ژل و مواد ضد عفونی، دستگاه‌های ضدعفونی کننده، ماسک و روپوش و تجهیزات مشابه، کیت‌های تشخیص بیماری کرونا، نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها، شبیه‌سازها و نرم‌افزارهای مدل‌سازی و داروهای کنترل عوارض ویروس کووید ۱۹ فعال هستند و یا قادر به فعالیت با تغییر خط تولید خود هستند می‌توانند از تسهیلات ویژه کرونایی صندوق نوآوری بهره‌مند شوند. تاکنون مبلغ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به شرکت‌های متقاضی از این طریق تسهیلات پرداخت شده است.
گفتنی است اپلیکیشن «ماسک» از طریق سایت www.mask.ir، اپلیکیشن بازار و اینستاگرام به آدرس www.instagram.com/mask_application قابل دریافت است.
منبع دولت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;