ساخت مدارس غیر ایمن، بی عدالتی به جامعه دانش آموزی است

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: ساخت مدارس ایمن و استاندارد با معماری مطلوب ایرانی موجب توسعه عدالت آموزشی در کشور شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محسن حاجی میرزایی در پیامی به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و آینده‌ سازان ایران‌زمین، به‌ویژه مدیران، کارکنان و جهادگران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سراسر کشور اظهار کرد: ورود موفق این سازمان به حوزه اقدامات زیربنایی در آموزش‌وپرورش و فعالیت‌های عمرانی به‌عنوان دو مؤلفه مهم در توسعه و آبادانی کشور، موجب دستاوردهای ارزنده‌ای شده که سند افتخار این سازمان و کارکنان و مهندسان متخصص و متعهد آن است. ساخت مدارس ایمن و استاندارد و استوار با معماری مطلوب ایرانی و اسلامی در طول بیش از چهار دهه خلاقیت و شکوفایی و تجارب ارزشمند و افتخارآفرینی موجب توسعه عدالت آموزشی در کشور شده است.
متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشنده و مهربان
آموزش‌وپرورش به‌عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی و متولی اصلی تعلیم و تربیت نسل آینده، موظف به فراهم آوردن ابزارهای لازم برای اجرای مطلوب رسالت خود است. ازاین‌رو تأمین فضاهای آموزشی مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی مدیران و دست‌اندرکاران این دستگاه گسترده است.
مدرسه، بستر اصلی تعلیم و تربیت، همواره کانون تحولات فرهنگی و اجتماعی بوده و تأثیرات مهمی در فعالیت و پویایی علمی جامعه دارد به‌طوری‌که صاحب‌نظران، توسعه مدرسه و آموزش‌وپرورش را توسعه جامعه و کشور ارزیابی می‌کنند و به‌یقین، فضای آموزشی و محیط کالبدی بر روی کیفیت فرایند آموزش و افزایش بازدهی مطلوب برنامه‌های آموزشی، بسیار اثربخش است.
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با پیشینه ۴۵ سال فعالیت در حوزه «ساخت، توسعه، ترمیم و نوسازی مدارس، تهیه تجهیزات موردنیاز و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی و پرورشی» به یکی از پرافتخارترین سازمان‌های تخصصی ایران اسلامی تبدیل ‌شده است.
ورود موفق این سازمان به حوزه اقدامات زیربنایی در آموزش ‌و پرورش و فعالیت‌های عمرانی به‌عنوان دو مؤلفه مهم در توسعه و آبادانی کشور، موجب دستاوردهای ارزنده‌ای شده که سند افتخار این سازمان و کارکنان و مهندسان متخصص و متعهد آن است. ساخت مدارس ایمن و استاندارد و استوار با معماری مطلوب ایرانی و اسلامی در طول بیش از چهار دهه خلاقیت و شکوفایی و تجارب ارزشمند و افتخارآفرینی موجب توسعه عدالت آموزشی در کشور شده است.
ارائه خدمات و خلق آثار و مدارس ماندگار در راستای سازندگی و آبادانی میهن عزیزمان بیانگر توان و ظرفیت بالای سازمان نوسازی مدارس کشور در افق پیش رو برای رسیدن به آرمان‌های نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است که چشم‌اندازی روشن‌تر از گذشته‌ی درخشان سازمان را پیش روی ما ترسیم می‌نماید.
 چهل‌وپنج سال خدمت و افتخارآفرینی برای کشور و عملکرد مطلوب و شایسته همکاران عزیز سازمان نوسازی مدارس کشور در جای‌جای میهن عزیزمان موجب جلب اعتماد و مشارکت گسترده مردم شریف کشورمان و سیل مهربانی خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز شده است. اعتماد بیش از بیست‌ساله جامعه خیرین مدرسه‌ساز سرمایه‌ای فوق‌العاده ارزشمند و بی‌نظیر است که جز باهمت و صداقت کارکنان تلاشگر مجموعه حاصل نمی‌شد و همین امر حساسیت و اهمیت کار همکاران را مضاعف می‌نماید که باید این پشتوانه ارزشمند به‌خوبی حفظ شود و گسترش یابد.
موجب افتخار است که کار در حوزه مدرسه‌سازی به تعبیر مقام معظم رهبری «صدقه جاریه» دانسته شده و نقش یکایک همکاران عزیز نوسازی مدارس کشور در رقم زدن این حسنه بزرگ بسیار ارزشمند است. ازاین‌رو پژواک وظیفه‌شناسی و مسئولیت خطیر شما در ساختن کشور و گسترش دانایی و توانایی در پهنه ایران‌زمین، طنین‌انداز شده است و نتیجه بذر تلاش و کوشش شما عزیزان، درخت امیدی است که به ثمر نشسته و نویدبخش آینده‌ای روشن و زیباست.
در پایان با سپاس به درگاه خدای متعال، چهل و پنجمین سال تأسیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور را به همه دست‌اندرکاران تعلیم تربیت آینده‌سازان ایران‌زمین، به‌ویژه مدیران و کارکنان ساعی و جهادگر سازمان در سراسر کشور تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون همکاران عزیز را از درگاه ایزدمان مسألت می‌نمایم.
منبع دولت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;