ساخت‌وساز خشتی در جهت احیای معماری بومی در یزد

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای شهر یزد گفت: صدور مجوز ساخت‌وساز با خشت در این شهر ، گام بزرگی در جهت ساخت و ساز سبز و دوست دار محیط زیست و اتفاقی مبارک در عرصه احیا معماری بومی کشور محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محسن عباسی هرفته عصر شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: تا پایان سال جاری پیش نویس آیین نامه ساخت‌وساز با خشت توسط این مرکز تهیه می شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم یزد طلایه دار ترویج و رونق دوباره معماری گلین در کشور باشد تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که ۷۰ درصد آلودگی های زیست محیطی به خاطر ساخت‎وساز هاست و انشاءالله با اینگونه طرح ها، امکان زیست پایدار را در شهرها را فراهم کنیم و می تواند اتفاق خوبی برای یزد باشد.
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با حضور کارشناسان کارگروهی با دستگاههای مختلف در حوزه بافت تاریخی و معضلات آن برگزار که در این کارگروه نوع نگاه کارشناسان ما در دستگاه‌های مختلف به هم نزدیک شد  و این احساس شد که بین کارشناسان تفاوتی در حل معضلات بافت تاریخی نیست و این کارگاه تداوم خواهد داشت تا انشالله مشکلات با افکار مشترک حل شود.
 عباسی در ادامه با اشاره به پروژه میدان خان گفت: برای طراحی میدان خان بدتر از این نبود که پروژه میدان خان را اجرا کنیم که این پروژه به حال خود رها شده و ۶ ماه از نصب بنر می گذرد و پس از یک ماه از آغاز پروژه تعطیل  و زندگی مردم و کسبه مختل شده است.
وی خاطر نشان کرد: اگر پروژه را آغاز می‌کنیم در زمان مشخص به بهره برداری برسد که مردم هم از اجرای آن پروژه رضایت داشته باشند البته این موضوع در دیگر پروژه های شهرداری هم موضوعیت دارد که پروژه تعریف می شود و پس از مدتی تعطیل  باعث رنجش مردم خواهد شد.
منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;