سئوالی که گوگل هم جواب آن را نمی داند

به گزارش تاسیسات نیوز، یک کیلوگرم پر سنگین‌تر است یا یک پوند فولاد؟ هوش مصنوعی گوگل نمی‌داند.
هوش مصنوعی گوگل جمنای قابلیت‌های جذابی دارد، اما در تشخیص تفاوت واحدهای کیلوگرم و پوند ناتوان است.
وقتی کم‌ سن‌وسال بودیم، والدین یا معلمان از ما می‌پرسیدند یک کیلو آهن سنگین‌تر است یا یک کیلو پَر؟ در آن زمان بسیاری از ما فریب می‌خوردیم و ظاهراً هوش مصنوعی جمنای نیز قادر به ارائه‌ی پاسخ صحیح به چنین سؤالاتی نیست.
کاربران ردیت اعلام کرده‌اند وقتی از جمنای بپرسید یک کیلو پر سنگین‌تر است یا یک پوند فولاد، این هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد: «وزن آن‌ها یکسان است و یک کیلوگرم و یک پوند واحدهای وزن هستند که هردو مقدار یکسانی را نشان می‌دهند.»
کیلوگرم و پوند واحد اندازه‌ی گیری وزن هستند که با یکدیگر تفاوت دارند. کیلوگرم واحد پایه‌ی وزن در سیستم بین‌المللی یکاها (SI) است و پوند واحدی از وزن در سیستم اندازه‌گیری ایالات‌ متحده و بریتانیا محسوب می‌شود.
یک کیلوگرم برابر با ۲٫۲۰۴۶۲ پوند است و بنابراین برای پاسخ صحیح به سؤالی که از جمنای پرسیده شد، باید گفت یک کیلوگرم پر برابر با ۲٫۲۰۴۶۲ پوند فولاد است.
نکته‌ی جالب اینکه هوش مصنوعی ChatGPT سؤال «یک کیلوگرم پر بیشتر است یا یک پوند فولاد» را به‌درستی پاسخ می‌دهد.
درحال‌حاضر بازخوردهای متفاوتی درمورد عملکرد Gemini Ultra وجود دارد و برخی کاربران باگ‌هایی در این مدل هوش مصنوعی شناسایی کرده‌اند. نسخه‌ی پولی ChatGPT نیز ابتدا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد که اکثر آن‌ها اکنون رفع شده‌اند.
به‌یاد داشته باشید برای ارزیابی مدل‌های زبانی بزرگ جدید باید مزایا، معایب، مخاطبان هدف و موارد استفاده را در نظر گرفت. انتخاب بین مدل‌هایی مثل Gemini Ultra و GPT-4 به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;