رکوردداران تولید زباله در آسیا

به گزارش تاسیسات نیوز، آلودگی پلاستیکی یکی از بدترین نوع آلودگی است، که نه تنها زندگی دریایی را تهدید می کند بلکه همچنین ده ها سال به طول می انجامد تا پیوند میان آن ها شکسته شود، و شروع به تجزیه گردند.


رودخانه Citarum اندونزی، به عنوان آلوده ترین رودخانه در جهان شناخته شده است.


براساس گزارش رسانه ها، این رودخانه دارای شرایط مطلوبی نیست به طوری که امروزه به رنگ سیاه در آمده است، اخیرا به منظور حذف زباله های پلاستیکی و جلوگیری از آلودگی بیشتر، تیمی برای پاکسازی این رودخانه ها استخدام شده است.


متاسفانه وضعیت محیط زیست در بسیاری از کشور های آسیایی مساعد نیست و آلودگی پلاستیکی تنها یکی مسائل آلودگی عظیم در آسیا می باشد.


بر اساس گزارش سال 2017 توسط سازمان حفاظت از اقیانوس ها، چین، اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام کشورهایی هستند که نسبت به بقیه جهان بیشترین آلودگی پلاستیکی را به اقیانوسها اضافه می کنند.


البته مشکل پلاستیک فقط یک مشکل آسیایی نیست و امروزه پلاستیک یکی از بزرگترین چالش های زیست محیطی در جهان است.
در ایالات متحده، از 33.6 میلیون تن زباله پلاستیکی تولید شده تنها 9.5 درصد آن بازیافت شده است.


آلودگی پلاستیکی یکی از بدترین نوع آلودگی است، که نه تنها زندگی دریایی را تهدید می کند بلکه همچنین ده ها سال به طول می انجامد تا تجزیه شود.


کارشناسان می گویند بهترین راه برای کاهش ضایعات پلاستیکی، کاهش مصرف آن ها است.


گزارشات اخیر نشان دادند، هنگ کنگ حدودا 5.2 میلیون بطری آب پلاستیکی در روز مصرف می کند.


Bluewater، یک شرکت سوئدی ادعا می کند که فناوری تصفیه آب می تواند به شکل مستقیم موجب کاهش مصرف بطری های پلاستیکی آب بشود. در حقیقت، این شرکت امیدوار است دسترسی به آب تصفیه شده، می تواند تا حد زیادی در کاهش آلودگی پلاستیکی موثر باشد.


یکی دیگر از مشکلات، فروشندگان خیابانی در ویتنام و تایلند هستند که به طور عمده بیشترین میزان مصرف ظروف پلاستیکی را به خود اختصاص داده اند.


بر اساس گزارشات اعلام شده، سال گذشته، 1.67 میلیون تن ضایعات خانگی که در سنگاپور تولید شد که حجم اعظم آن ها شامل ضایعات بسته بندی، به ویژه کیسه های پلاستیکی و بسته بندی مواد غذایی بود، که این مبلغ به اندازه کافی برای پر کردن بیش از 1000 استخر شنا المپیک کافی است.


باید همواره توجه کنیم کیسه های پلاستیکی یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای بسته بندی مواد غذایی هستند اما آنها غیر قابل تجزیه هستند.


اخیرا گروهی به نام One Island One Voice اخیرا تلاش زیادی برای جمع آوری بیش از 20،000 نفر برای تمیز کردن 120 سواحل اطراف جزیره اندونزیایی بالی داشتند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;