رویکرد نظام مهندسی یزد آموزش و ارتقای توان فنی نیروهاست

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: رویکرد این مجموعه ایجاد ساختار منظم در شهرها و به هدر نرفتن هزینه‌ها با ارتقای توان فنی، مهارتی و اجرایی اعضا ،آگاهی بخشی به مردم ،فرهنگ‌سازی برای ساخت و ساز در فرآیند کنترل و نظارت کیفیت ساختمان هاست.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی اصغر زحمتکش روز سه شنبه در نشستی با اعضای شورای شهر میبد افزود: در هر ماه ۱۱ دوره آموزشی از طریق سامانه‌های مجازی برای افزایش توانمندهای علمی،  فنی و مهارتی مهندسان ناظر برگزار می‌شود و به تازگی با دانشگاه آزاد اسلامی میبد برای ارتقای سطح فنی و مهارتی اعضای این سازمان نیز مذاکره شد.
وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای برقراری ارتباط سیستمی برای صدور غیرحضوری پروانه ساختمان با همکاری و تعامل شهرداری شاهدیه و یزد اظهار امیدواری کرد که شهریور امسال این سامانه در شاهدیه شروع به کار کند و زمان صدور پروانه به میزان قابل توجهی کم تا  میزان ترددها و هزینه‌ها نیز کاهش یابد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در بازدید از یکی از پروژه‌های طرح ملی اقدام مسکن در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تفاهم نامه‌ای در کشور برای تخفیف ۵۰ درصد برای ساختمان های طرح ملی اقدام مسکن امضا و در استان نیز با حمایت‌های استانداری این طرح شروع شد و امروز از شروع احداث مجموعه ۴۰ واحدی که با کارگزاری بنیاد مسکن و واگذاری زمین از سوی این بنیاد نیز بازدید شد.
زحمتکش اضافه کرد: مرحله اول عملیات اجرایی این پروژه تمام شد و منتظر دریافت تسهیلات برای ادامه ساخت است و  با کامل شدن ساختمان‌ها هدف طرح ملی اقدام مسکن  فراهم کردن سرپناه برای قشر ضعیف است.
وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه تمامی پروژه‌های اقدام ملی باید به تایید سازمان مهندسی برسد و در میبد پروسه طراحی و نظارت در دفاتر نظام مهندسی انجام می شود و بر طراحی و ساخت و ساز ساختمان‌ها از سوی ناظران سازمان نظام مهندسی نظارت می‌شود.
وی همچنین گفت: سال گذشته هزار و ۴۰۰ پروانه ساختمانی به مساحت یک میلیون مترمربع در مرکز استان  و ۵۲۰ هزار متر مربع پروانه ساختمانی در مجموع شهرهای استان صادر شد که از این تعداد نیمی از آن  متعلق به میبد است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: این آمار نشان دهنده تعامل بین این سازمان و اداره‌های مرتبط در مرکز استان و شهرستان‌ها به خصوص میبد است.
رویکرد نظام مهندسی یزد آموزش و ارتقای توان فنی نیروهاست
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد هم اظهار امیدواری کرد که این تشکل بتواند دغدغه‌ها  را همانند گذشته رفع و بیشتر از قبل  به دنبال برقراری تعامل با شورای شهر جدید است.
محمد حسین صباغی فیروزآبادی در ادامه به بهره‌مندی اعضای شورای شهر ، کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری ها از آموزش های رایگان و یا با پرداخت کمترین وجه و نیز امکانات رفاهی و همگرایی برقرار شد و همچنین پیگیری ارتباط سیستمی شهرداری و نظام مهندسی میبد نیز است.
در این نشست اعضای شورای شهر و دیگر مسوولان نظام مهندسی استان به بیان دیدگاه‌ها و سخنان خود پرداختند.
لزوم کمتر شدن بروکراسی اداری و رفت و آمدها ، اصلاح قانون ساخت و ساز ، نیاز به طرح جامع برای ساخت و سازها ، تداوم برگزاری نشست های هم اندیشی شورای شهر و نظام مهندسی ، کاهش هزینه‌های پروانه ساخت و ساز و کمک به افرادی که نمی خواهند در ساخت و سازها اقدام به انجام کار خلاف کنند و افزایش آگاهی مردم نسبت به وظایف شهرداری و شورای شهر و نظام مهندسی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ۶ هزار و ۵۰۰ عضو دارد که از این تعداد ۳۴۷ نفر عضو نظام مهندسی میبد هستند.
مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;