رونمایی از سامانه الكترونیكی پرداخت قبوض آب و برق

اين سامانه در زمان كنوني در شش كلانشهر كشور شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد (حدود ۳۵ درصد مشتركان) فعال است و مردم مي توانند با استفاده از سامانه ۱۵۲۱ براي برق و ۱۵۲۲ براي آب تماس بگيرند و با استفاده از شناسه قبض و پرداخت، پرداخت را انجام دهند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سامانه پرداخت الكترونيكي قبوض آب و برق روز شنبه در حاشیه پنجمين نشست شوراي هماهنگي استان هاي وزارت نيرو، توسط مهندس “مجید نامجو” وزير نيرو رونمايي شد.

وزير نيرو در این خصوص به خبرنگاران گفت: تمام تلاش وزارت نيرو بر اين است كه تا جايي كه امكان دارد، مردم براي پرداخت قبض كمترين مراجعه را به بانک ها داشته باشند.

وي با بيان اينكه يكي از موضوع هایی كه از مدت ها پیش در وزارت نيرو دنبال مي شد، اين بود كه اگر كسي تقاضاي انشعاب آب و برق دارد بدون اينكه به اداره ها مراجعه كنند، به پيش خوان دولت بيايند، گفت: در كل كشور تمام خدمات در اين سامانه ها قابل ارايه است و اين جاي افتخار دارد كه توانستيم اين كار را براي تمام مردم انجام دهيم و مردم در نزديك ترين محلي كه مي توانند، از اين سامانه ها استفاده كنند.

نامجو درخصوص رونمايي از طرح پرداخت الكترونيكي قبوض آب و برق گفت: وزارت نيرو مدت ها بود به دنبال اين بود كه با ايجاد سامانه اي، مشترکان از منزل و با تلفن همراه بتوانند قبوض آب و برق را پرداخت كنند كه اين كار هم اكنون به سرانجام رسيده است.

وزير نيرو تصريح كرد: اين سامانه در زمان كنوني در شش كلانشهر كشور شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد (حدود ۳۵ درصد مشتركان) فعال است و مردم مي توانند با استفاده از سامانه ۱۵۲۱ براي برق و ۱۵۲۲ براي آب تماس بگيرند و با استفاده از شناسه قبض و پرداخت، پرداخت را انجام دهند و نيازي نيست براي پرداخت ها در بانك ها حضور يابند.

وي ادامه داد: ما به دنبال حذف صدور قبض كاغذي هستيم و تا زماني كه اين كار عملياتي شود، صدور قبض به صورت كاغذي ادامه خواهد داشت تا زماني كه مطمئن شويم كارها مي تواند به صورت الكتريكي انجام شود و مشكلي براي مردم ايجاد نمي شود.

وي تصریح کرد: تلاش مي شود تا پایان امسال تمام كشور زیرپوشش سامانه پرداخت الکترونیکی قبوض آب و برق قرار گيرند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;