روند گرمایش زمین متوقف شد

زمین گرمایی

دانشمندان چندین سال است که در تلاشند تا دلیل این وقفه را بیابند، آنها می‌گویند این وقفه از سال ۱۹۹۹ میلادی شروع شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس یافته‌های یک پژوهش جدید وقفه‌ای که چند سالی است در افزایش دمای کرهٔ زمین ایجاد شده ممکن است تا ۱۰ سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

دانشمندان چند سال است در تلاشند تا دلیل این وقفه را بیابند، آن‌ها می‌گویند این وقفه از سال ۱۹۹۹ میلادی شروع شده پیدا کنند.

 

افزایش نیافتن دمای کرهٔ زمین در حالی ادامه نیافته که مصرف سوخت‌های فسیلی و گازهای دی اکسید کربن در جو همچنان رو به افزایش بوده است.

 

بر اساس نظریه تازه‌ای که در این رابطه بیان شده است دلیل آن به یک چرخهٔ طبیعی آب در اقیانوس اطلس مربوط می‌شود که دوره‌های ۳۰ ساله دارد.

 

پژوهشگران می‌گویند، این چرخش آب که حرکت بسیار کندی نیز دارد گرما را به عمق اقیانوس منتقل کرده و به این وسیله جلوی گرم شدن هوا را می‌گیرد.

 

دانشمندان می‌گویند، این جریان آب و انتقال گرما ممکن است تا ۱۰ سال دیگر همچنان ادامه یابد.به گفتهٔ دانشمندان پس از پایان این چرخه دمای کرهٔ زمین احتمالاً افزایش سریعی خواهد داشت.

 

محققان اظهار امیدواری کرده اند که تا ۱۵ سال آینده که این تغییر جریان آب در اقیانوس اطلس متوقف نشود احتمالاً هیچ تغییر و افزایشی در دمای کرهٔ زمین نخواهیم داشت.

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;