رشد قیمت نفت و امید به افزایش تقاضای انرژی

 

 

  در حالی  قیمت نفت متاثر از نگرانی‌ها در خاورمیانه و همچنین بهبود نسبی اقتصادهای جهان با رشد روبه‌رو شد که امید به بازیابی تقاضای جهانی افزایش یافته است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، از این رو نرخ نفت سبک در بازار نیویورک به 94 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت دریای شمال نیز در این روز رشد داشت و با قیمت 110 دلار و 98 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

از سوی دیگر کاهش صادرات نفت عراق به دلیل شرایط نامطلوب آب و هوا و همچنین بمب گذاری در کاروان وزیر دارایی عراق ، افزایش درگیری‌ها در سوریه و رزمایش نیروهای دریایی ایران در تنگه هرمز باعث نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به تولید و عرضه نفت در خاورمیانه شده است.

 به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که شرایط بد آب و هوایی سبب شد تا صادرات نفت عراق در روز شنبه به 960 هزار بشکه برسد. گفته می شود صادرات نفت عراق در ماه دسامبر به 34/2 میلیون بشکه در روز رسید که در ماه نوامبر این رقم 62/2 بشکه در روز بود.

 در همین حال تازه‌ترین نظر سنجی رویترز نشان می‌دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماه پایانی سال 2012 به 8/7 درصد رسیده و این موضوع بر رشد تقاضای انرژی تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولید صنعتی منطقه یورو در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته آن بهبود داشته است.

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;