رشد صنایع آب و برق در گرو بیمه سرمایه گذاری

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: شرکت‌های بیمه با کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند تا کارآفرینی با سهولت بیشتری انجام گردد و باعث می شود تا سرمایه گذاران با ضریب اطمینانِ بیشتری در بازار کشورهای هدف در حوزه های مختلف ورود پیدا کند.
توسعه نظام بیمه ای در «صنعت آب و برق» در حوزه سرمایه گذاری، اهمیت زیادی در کاهش ریسک پذیری جهت حضور در بازارهای داخلی و خارجی دارد.
اتخاذ سیاست حضور در کشورهای همسایه، به خصوص در شرایط فعلی، یکی از اقداماتی محسوب می شود که نیاز به کاهش ریسک های صادرات و سرمایه گذاری بیشتری دارد و در این راستا نیاز به اقدامات حمایتی و ضمانتی، به ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی احساس می شود .
«صنعت آب و برق» بعنوان کالا و خدمات اساسی، پیش نیاز اکثر فعالیتهای اقتصادی و تولیدی به شمار می آید و بالقوه، توان زیادی در صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد. از اینرو، اهمیت سرمایه گذاری در بخش های مختلفِ صنایع آب و برق و همچنین انرژی های نو، با توجه به ضرورت به کارگیری آن در کشور و الزامِ حرکتِ هماهنگ در حد استانداردهای جهانی، باعث شده تا نگاه آسیب شناسانه تری در این مسیر به وجود آید تا احساس امنیت بیشتری نیز حاصل گردد.
«پوششِ بخشی از ریسک پروژه‌های صادراتی شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق»، «ارائه خدمات مشاوره‌ای و تبادل اطلاعات و دانش فنی در زمینه‌های مختلف بازرگانی، مالی، بیمه‌ای و فن‌آوری در حوزه ساخت و تهیه کالای آب و برق و انرژی و زیرساخت‌های مرتبط با آن توسط طرفین»، بعنوان راهکاریهایی برای حمایت و در حقیقت بیمه سرمایه گذاری در این زمینه اطلاق می شود .
توسعه خدمات بیمه ای ، در حقیقت ضمانت آینده هر بخش از فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … محسوب می شود که نتایج مطلوب آن در آینده ای نه چندان دور به سبدِ بیمه شونده و بیمه گذار باز خواهد گشت و دراین راستا پیوستن به این فرآیند، سیاستی برد – برد خواهد بود که منافع همگان را به دنبال خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;