رای بدهیم یا ندهیم؟ مساله این است

روح اله واصف

یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 76 میباشد.

 

همکاران عزیزم سلام و خداقوت.


در پنج شنبه پیش رو، با اتفاقی خاص روبرو هستیم. انتخابات سراسری هیات مدیرههای نظام مهندسیهای سراسر کشور. شاید اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است: حیف وقت که صرف این کار کنیم! و من دقیقا در این مورد می خواهم صحبت کنم.

این که مشکلات عدیدهای در نظام مهندسی های سراسر کشور وجود دارد و به هرحال منتقدانی جدی دارد شکی نیست. فعالیت منفعلانه برخی از این سازمان ها چنان بد بود که کم مانده بود حقوق حقه و قانونی خود را التماس کنیم! بیکاری فزاینده در جوامع مهندسی در حالی رو به تشدید است که به راحتی با برخی فعالیت ها مانند بازرسی آسانسور، بازرسی آتش نشانی، بازرسی ادواری سیستم گاز و … می توانستیم این بیکاری را از بین ببریم.


فساد اداری و کاغذبازیهای خسته کننده نیز در نظامی که ادعای مهندسی کشور را داشت باعث سرافکندگی بود. خدارا شاکریم که هنوز طنزپردازان ما پی به وجود این هزارتو نبردهاند!


مواردی از این دست، چنان همبستگی اعضا را نابود کرد که شاید هیچ مجمع عمومی در همان نوبت اول به حدنصاب نرسید.


البته باید قبول کنیم که سالهای گذشته، سالهایی در گذار بود و کل کشور در یک پیچ تاریخی قرارداشت. پیچی که برای برخی رستگاری داشت و برای برخی محلی برای بازی!


به هرحال نیاز به تغییرات اساسی در برخی استانها و بویژه در تهران احساس می شود و لازم است یکصد و ده هزار مهندس تهرانی عضو یک بار دیگر به این مهمترین سازمان مردم نهاد مهندسی و البته تنها خانه خود رنگی دیگر زنند.


در کنار این موارد سوالی نیز از کاندیداهای محترم داریم که آنجا چه خبر است که ده ها میلیون تومان صرف این رقابت شده است؟

آیا فقط قصد کمک به دیگران و آبادانی کشور را داریم؟

حتما اینگونه است و ما هم همین تصور را داریم. اما تاریخ شاهد و گواهی بسیار جدی و محکم است.

فراموش نمی کنیم شعارهای این عزیزان را و امیدواریم برگزیدگان محترم فرصت فوقالعاده ایجاد شده در کشور، گشایش سیاسی و اقتصادی پیشرو و شرایط خاص کلان شهرها را به خوبی رصد کنند که موفقیت در چند قدمی است. اما این چند قدم را تدبیری خاص لازم است.


فراموش نکنیم که برای رای دادن باید کارت نظام معتبر داشته باشیم.


از خدا خواهیم توفیق عمل


یا علی تابعد!

 

 






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;